کولرهای آبی پاسخگو نیستند

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ بهار خنکی را در سال جاری تجربه کردیم و با امید به اینکه تابستانی ملایم را در پیش خواهیم داشت وارد فصل تابستان شدیم؛ اما در همان ابتدا با آب وهوای متفاوتی نسبت به سال قبل روبه رو شده و هرچند گرم بودن هوا در تابستان امری طبیعی است؛ اما این روزها به نظر می‌رسد نسبت به دمایی که اعلام می‌شود؛ هوا گرمتر است و کولر های آبی نمی توانند با این گرما مقابله کنند؛ پیرامون این موضوع خبرنگار افق کویر با رییس پیش بینی هواشناسی یزد گفتگو کرد؛ که در ادامه می‌خوانید:

بیشترین دمای شهر بافق 47 درجه سانتی گراد است
” سید عباس میرحسینی” رییس هواشناسی یزد در گفتگو با خبرنگار، روز دوشنبه 11 تیرماه سال جاری گفت: از اوایل فرودین تا به الان بیشترین دمای بافق 47 درجه سانتی گراد بود.
وی افزود: گرم ترین منطقه در استان شهرستان بافق است و دمای شهرستان تا 48 درجه طبیعی است؛ در سال های قبل دمای شهرستان به 04/48 درجه سانتی گراد نیز رسیده بود.

موج رطوبت از آب های جنوبی وارد استان شده است
وی عنوان کرد: آب و هوای همه استانها با رطوبت همراه بوده و دلیل آن تغییر اقلیم است و وجود باران های تابستانه که از سال 1401 نیز افزایش داشته دمای استان یزد را تحت تاثیر قرار داده است و از آن زمان موج رطوبت از آبهای جنوبی استان یعنی خلیج فارس و دریای عمان به سمت استان حرکت نمود. وی در ادامه گفت: به علت رطوبت بالا کولرهای آبی نمی‌تواند خنکای زیادی را ایجاد نمایند.

دمای احساسی از آن چیزی که دماسنج اندازه می گیرد بالاتر است
وی اظهار کرد: دمای هوا بالاست و همچنین رطوبت هم زیاد است و دمای احساسی، یعنی دمایی که بدن و انسان احساس می کند از آن چیزی که دماسنج اندازه می گیرد بالاتر است؛ مثلا دمای شهر بافق اگر 47 درجه سانتی گراد باشد؛ شاید بدن دمای 48 تا 5/48 درجه سانتی گراد را احساس می کند.

حدیث عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا