کمبود پنی سیلین یا کمبود نقدینگی برخی از داروخانه های شبانه روزی ‌بافق

پنی سیلین‌ها از نخستین داروهای ساخته شده جهت درمان بیماری‌های ناشی از باکتری‌های بیماری‌زا بودند که همچنان به صورت گسترده کاربرد دارد. این دارو موجب از بین رفتن باکتری ها می شود تا عفونت های موجود در بدن سریع تر بهبود پیدا کنند.
پنی سیلین ها انواعی دارند که نوع 6.3.3 مناسب برای تزریق وریدی بوده و شامل 600 هزار واحد بنزاتین پنی سیلین، 300 هزار واحد پروکایین پنی سیلین و 300 هزار واحد پنی سیلین جی است.این دارو در نظام داروخانه به شکل گسترده با فراز و فرودهایی وجود دارد. گزارش میدانی خبرنگار افق بافق از سه داروخانه در بافق در شامگاه دوشنبه، هفتم اسفندماه حاکی ازآن دارد که توزیع این دارو به خرید صاحبان داروخانه معطوف می شود.

مشاهدات خبرنگار ما که به دنبال عارضه ایی به پزشک عمومی مراجعه کرد، چنین حاکی است که پزشک معالج تزریق سیلین 6.3.3 را برای او تجویز نمود و وقتی به دو داروخانه شبانه روزی مرکز شهر مراجعه کرد آنها اعلام کردند که این دارو  را موجود نداشته و‌ مشابه آن را دارند. خبرنگار ما پس از جستجو متوجه شد این دارو توسط یک داروخانه معمولی که در همان حوالی داروخانه شبانه روزی هست به صورت گسترده و بر اساس نسخه پزشک به فروش می رسد.
خبرنگار ما وقتی علت را جویا شد صاحب داروخانه عنوان کرد خرید این دارو از سوی داروخانه بصورت نقدی صورت می گیرد و شرکت‌های دارویی هم فروش نقد را ترجیح می دهند اما همکاران ما در بافق خرید آنها بصورت نقدی نبوده و طبعا این شرکت ها از فروش پنی سیلین به آنها خودداری می کنند.
در مراجعه حضوری به صاحب یکی از این داروخانه ها وی عنوان کرد خرید پنی سلین 6.3.3 انجام شده و ظرف چند روز آینده مشکل حل خواهد شد.
حال پرسش اینجا مطرح می شود که چگونه یک داروخانه نوپا که به تاز گی کار خود را در بافق آغاز کرده از داروخانه های شبانه روزی که سابقه طولانی در عرضه دارو دارند پیشی می گیرد و گوی خدمت رسانی به مردم و بیماران را از این دو داروخانه شبانه روزی می رباید. داروخانه هایی که حتی نقدینگی آنها با توجه به شناختی که از صاحبان انها وجود دارد، از این داروخانه نوپا بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا