هدف اصلی برگزاری مسابقات فکری است

 به گزارش  پایگاه خبری افق بافق، برگزاری مسابقات لیگ چهارم شطرنج بافق، جمعه ۲۳ دیماه ۱۴۰۱، در هیئت شطرنج برگزار شد. خبرنگاران ما به سراغ رییس هیئت شطرنج شهرستان رفتند و با وی گفتگویی انجام دادند.

مسابقات شطرنج به صورت نیمه فکری
“حامد پور امینی” گفت: سال گذشته مسابقات لیگ شهرستان را شروع گردید که به صورت نیمه فکری برگزار شد. هر ماه یک مسابقه فکری به صورت ۵ ماهه با حضور ۶ تیم به صورت دوره ای و هر تیم شامل ۵ بازیکن و یک ذخیره است. اسفندماه دور آخر این مسابقات به اتمام خواهد رسید.وی افزود: مسابقات لیگ با حضور۳۶شرکت کننده و۳داور که در پنج تیم که هرتیم با شش نفرشرکت کننده برگزار شد. بازیکن ها پایه ثابت شطرنج هستند و رده سنی آزاد یا به صورت رده سنی زیر۱۸سال است. شرکت کنندگان این دوره از مسابقات از۷ ساله تا ۶۵ ساله بوده است.

هدف اصلی برگزاری مسابقات فکری است 
رییس هیئت شطرنج گفت: تیم های اول تا سوم و قهرمان های هر میز جوایزی اهدا می گردد و مجموع امتیاز ۵ ماهه مشخص می شود و قهرمان تعین می شود. هدف اصلی برگزاری مسابقات فکری است. بیشتر مسابقات به صورت دوره ای و سرعتی است.وی اظهار امیدواری کرد: برنامه فصل جدید سال آینده آغاز می‌شود. کلیه ادارات و شرکت های شهرستان تیمی در قالب شطرنج ارائه دهند و با هم به رقابت می پردازند. پورامینی در پایان اظهار نمود: مسئولین شهر نگاه ویژه ای به ورزش داشته باشند.

افسانه‌ رنجبر _ حدیثه امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا