نوبت دهی به دانش آموزان بر اساس جمع نمرات پایانی نوبت دوم (نمره برگه) می باشد

به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ برخی والدین با تماس به هفته نامه افق کویر از نحوه مشاوره و انتخاب رشته فرزند خود ابراز گلایمندی کردند؛ یکی از والدین گفت: دختر من با معدل 18:75 برای رشته قنادی و گرافیک معرفی شده است.
“حاجی حسنی” مادر یکی از دانش آموزان گفت: پسرم را به رشته های کشاورزی و خدمات معرفی نموده اند در صورتی که فرزندم اوقات فراغت خود را در مکانیکی ها می گذراند و علاقه بسیاری به رشته مکانیکی دارد و رشته ها را بر اساس نمره درس ریاضی، علوم، ادبیات و مطالعات و عربی می سنجند.
وی افزود: فرزندم را به رشته صنعت حداقل معرفی نمایند؛ تا بتواند در رشته های صنعتی و مکانیکی وارد شود.
وی بیان کرد: دانش آموزان پسر باید وارد رشته ای شوند که بتوانند با توجه به شرایط جغرافیایی در آینده وارد بازار کار شوند و همچنین بتوانند کارآفرین شوند.
در ادامه خبرنگار هفته نامه افق کویر با”محمود قاسمی” معاون آموزشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بافق؛ گفتگو نمود؛ وی گفت: تعداد رشته محل های پایه دهم بر مبنای مجوزهای وزارت آموزش و پرورش و اداره کل و همچنین جلسات کمیته توسعه مدیریت و تفاهم نامه با اداره کل، تعیین و اختصاص یافته است.
وی افزود: پیگیری لازم جهت کاهش محدودیت ها و افزایش مجوزها از طرف شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان و با پیگیری مدیر محترم آموزش و پرورش صورت گرفته است؛ در نهایت تعداد رشته/ محل و ظرفیت هر رشته (با وجود محدودیت های شدید زیرساختی آموزش و پرورش شهرستان بافق) مشخص گردیده است.

نوبت دهی به دانش آموزان بر اساس جمع نمرات پایانی نوبت دوم (نمره برگه) می باشد
وی اظهار کرد: بنابر مصوبه ستاد هدایت تحصیلی و کارگروه مدیران شهرستان، نوبت دهی به دانش آموزان بر اساس جمع نمرات پایانی نوبت دوم (نمره برگه) می باشد تا نوبت دهی بر اساس سطح واقعی علمی دانش آموز انجام شود.
وی تصریح کرد: آزمونهای این دروس به صورت هماهنگ کشوری و استانی برگزار و تصحیح توسط دبیر همان کلاس صورت گرفته است و شیوه هدایت تحصیلی، رشته ها و ظرفیت هر رشته توسط مدیران و مشاوران مدارس از ابتدای پایه نهم به دانش آموزان و والدین اطلاع رسانی گردیده است.
وی عنوان کرد: در زمینه هدایت تحصیلی، داشتن شرایط یک رشته (بلی با اولویت الف یا ب ) که توسط وزارت آموزش و پرورش تعیین می گردد الزامی است.

صورت تکمیل ظرفیت یک رشته، دانش آموزان در رشته های موجود هدایت می شوند
وی با بیان این مطلب که در صورت تکمیل ظرفیت یک رشته، دانش آموزان در رشته های موجود هدایت می شوند؛ گفت: در رشته هایی که در دو یا سه دبیرستان پذیرش میسر است، دانش آموز به نزدیکترین مدرسه به محل زندگی وی هدایت می گردد.
وی از اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس که نهایت همکاری را در تأمین نیازهای شهرستان بافق داشته اند، تشکر نمود و گفت: از مسئولین شهرستان که دغدغه رفع مشکلات آموزش و پرورش را دارند، درخواست دارم جهت رفع نیازهای اولیه آموزشی و تربیتی شهرستان(بویژه فضای کلاسی و تجهیزات ) بیش از پیش همت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا