مگر مشکلات حل شده باز پیگیر شده اید

به گزارش پایگاه خبری افق بافق، در پی تماس و پیامک برخی از شهروندان گرامی مبنی بر مشکلات محله “مظفریه” بافق خبرنگاران هفته نامه افق کویر در روز دوشنبه 29 آبان ماه در این محله حضور یافته تا مشکلات این منطقه را از زبان شهروندان شنیده و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین باشند.

محله مظفریه محله امنی است
بانو” دانشی” یکی از ساکنان محله مظفریه در بیان مشکلات این محله گفت: به تعداد کافی سطل زباله وجود ندارد و آسفالت جاده نیز از وضعیت مناسبی برخوردار نیست؛ اما محله امنی است.

ساختمان های فرسوده در محله
وی در ادامه بیان کرد: ساختمان ها در این محله فرسوده و بیشتر منازل را به غیربومی ها اجاره داده اند.
وی افزود: در این محله یک باب نانوایی و فروشگاه کوچک وجود دارد که کافی نیست.

حضور حداکثری غیربومی ها در محله مظفریه
مردی که ساکن محله نبود، گفت: به نظر بنده این محله نیاز به فرهنگ سازی دارد، زیرا افرادی که گذشته در این محل ساکن بوده نقل مکان نموده و در این محله بیشتر افراد غیربومی زندگی می‌کنند.
سپس “کرکمندی” افزود: یک میوه فروشی در محله مظفریه بود که در حال حاضر کسب و کار خود را تعطیل نموده و برای خرید میوه باید به مرکز شهر برویم.
بانوی ساکن محله مظفریه بیان کرد: در کوچه ” شهید رنجبر” وقتی باران می بارد، همه آب ها به سمت منزل بنده سرازیر می‌شود و بسیار در زحمت می افتیم.
وی گفت: این محله به یک دستگاه آب شرین کن نیاز دارد؛ زیرا اهالی این محله برای برداشت آب باید مسافت طولانی را طی کنند.

کودکان از امنیت جانی برخودار نیستند
“طالعی” عنوان کرد: بوستان ” کوثر” برای بازی کودکان است؛ اما شب ها این محل تبدیل به پاتوق بعضی از افراد شده و مسیر رفت و آمد موتور سیکلت ها با سرعت زیاد است و کودکان امنیت جانی ندارند و مسئولین حداقل مسیر رفت و آمد موتورسیکلت ها را به بوستان مسدود نمایند.
وی ادامه داد: در بوستان کوثر شیر آب نصب کنند تا که علاوه بر استفاده همشهریان مسافران نیز از آن بهره ببرند.
وی تصریح کرد: به پاکیزگی و نظافت محله مظفریه اهمیت چندانی نمی دهند و زباله ها به حال خود رها می شود و حتی یکی از همسایه ها در منزل مسکونی خود شتر نگه داری می کند که شب هنگام بوی نامطبوع آن آسایش را از ما سلب نموده است.

ساکنین هزینه تعمیر و بازسازی منازل خود را ندارند
طالعی گفت: تعدادی از منازل به غیربومی ها اجاره داده شده و حضور آنان با فرهنگ های متفاوت موجب تغییر فرهنگ بومی شهر خواهد شد.
وی بیان کرد: ساکنین محله افراد دارای سن بالا هستند و هزینه تعمیر و بازسازی منازل خود را ندارند.
وی افزود: فعالیت های مسجد محل نسبتا خوب هست؛ اما باید بیشتر کار شود و همچنین مسئولین هفته گذشته بازدیدی از این محل داشته؛ اما مشکلات این محله حل نگردیده است.

پشه سالک به چند نفر از اهالی آسیب رسانده
یکی از ساکنین که تمایل به معرفی خود نداشت؛ افزود: “پشه سالک” تاکنون به چند نفر از اهالی این محله آسیب رسانده و یک زن مسن در اثر گزش سالک فوت شد و همسایه ها به مرکز بهداشت اطلاع داده؛ سپس سمپاشی شد و وضعیت تا حدودی بهتر شده است و در حال حاضر حدود 4سال است که سمپاشی صورت نگرفته و همسایه ها برای حضور در حیاط منزل خود ترس دارند.

هر لحظه امکان فروپاشی دیوار ساختمان وجود دارد
وی تصریح کرد: مشکلات بسیار است، از جمله سگ ها وارد منازل مخروبه می شوند و دیوار ساختمان ها در حال ریزش است و هر لحظه امکان فروپاشی وجود دارد، همچنین فشار آب شرب بسیار کم است و نمی توان بدون آب آشامیدنی زندگی کرد.

باید به مسئولین گفت که آیا مشکلات جلسه قبل بررسی و رفع شده است که باز برای جویا شدن مشکلات آمده اید؟!
وی در ادامه به خبرنگار ما گفت: مسئولین به این محله می آیند و مشکلات را مورد بررسی قرار می دهند و سپس بعد از مدتی در مسجد محله حضور می یابند و باز از مردم می خواهند که مشکلات را بیان کنند باید در این مواقع به مسئولین گفت که آیا مشکلات جلسه قبل بررسی و رفع شده است که باز برای جویا شدن مشکلات آمده اید؟!

نماینده مردم در مجلس از این محل بازدیدی داشت؛ ولی اقدامی صورت نگرفت
وی بیان کرد: اهالی این محله از مسئولین انتظار دارند که به وضع کوچه ها رسیدگی شود و این کوچه ها را آسفالت کنند، برخی از چاله ها را خود اهالی سیمان ریخته تا بتوانند عبور و مرور داشته باشند؛ نماینده مردم در مجلس از این محل بازدیدی داشت؛ ولی اقدامی صورت نگرفت.
وی در خصوص بازدید مسئولین در روز پنچشنبه 25 آبان گفت: درسرکشی که توسط امام جمعه شهرستان و دیگر مسئولین از محله انجام شد، بیان گردید که یک دستگاه تصفیه آب شیرین کن در این محل قرار دهند و همچنین یک مرکز بهداشت در این محل ساخته شود.
“محمد هاشم خواجه ای” 13 ساله گفت: مدرسه مظفریه بدلیل نبود معلم تعطیل شده است.
“فاطمه رنجبر”مادر شهید گفت: حضور مردم در مسجد بسیار کم رنگ است.

محله مظفریه است و مسجدآن
“بانویی “که تمایل به معرفی خود نداشت، گفت: مسئولین شهرستان چندین بار در مسجد ابوالفضل(ع) حضور یافتند و مشکلات محله را جویا شدند، فقط مسئولین در محله حضور پیدا می کنند و می روند به نظر بنده این محله مظفریه همین است و مسجد آن و چیز دیگری ندارد.
یکی از ساکنین محله افزود: بعضی از اهالی محله زباله های خود را در ساعت مقرر بیرون قرار نمی دهند و نظافت در این محله از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.
محله مظفریه محله ای قدیمی با ساختمان های فرسوده است که توجه بیشتر مسئولین این حوزه و حتی شهرداری را می طلبد و این نکته قابل تامل است که در فضاهایی دور از مرکز شهر شروع به ساخت شهرک ها می‌شود، اما برای بافت فرسوده و ساختمان هایی که قابل استفاده نیست برنامه ای جهت نوسازی آن ها صورت نمی گیرد، به نظر می‌رسد که می توان این محله را تخریب کرد و از نو شهرکی زیبا ساخت که فعال و پویا باشد نه این که شهروندان از نبود امکانات گلایمند هستند و همچنین از این محله فراری می‌باشند؛ ساکنین محله از رفت و آمد مسئولین که هیچ دست آوردی برای محله نداشتند، گلایمند بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا