معاون اداره‌کل ورزش و جوانان یزد: ورزش بانوان استان یزد حامی مالی ندارد

به گزارش پایگاه خبری افق بافق به نقل از ایرنا؛ معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان یزد گفت: برای توسعه ورزش بانوان و حضور قوی تیم‌های استان در لیگ‌های کشوری به حامی مالی نیاز داریم که الان اصلا کافی نیست.

” آزاده دهقان ” روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکثر تیم‌ها و باشگاه‌ها برای حضور در لیگ‌های کشوری و میزبانی مسابقات حامی مالی ندارند و این یک مشکل اساسی در حوزه ورزش بانوان است.

وی با بیان اینکه سلامت محوری و ایجاد نشاط در گرو همگانی کردن ورزش برای اقشار مختلف جامعه به خصوص بانوان است ادامه داد: وجود حامیان مالی و مشارکت بخش صنعت به توسعه ورزش بانوان کمک می‌کند .

این مسئول با بیان اینکه سالیانه توسط هیات‌های ورزشی در یزد و ۱۱ شهرستان دیگر استان با همکاری باشگاه‌ها و بخش خصوصی برای توسعه ورزش بانوان اقدام می‌شود بر گسترش آن تاکید کرد.

دهقان بیان کرد: برای توسعه ورزش بانوان که بسیار ضروری است به حمایت و همراهی حامیان مالی و تقویت تیم‌ها و باشگاه‌ها در استان نیاز مبرم است که باید جدی همراهی شود.

آزاده دهقان بیان کرد: در مجموع بانوان یزد در ورزش در تمامی رشته‌ها و تیم‌ها در میان ۳۱ استان کشور در رتبه دهم هستند و اگر حمایت مادی و معنوی شود قابل ارتقای جایگاه هستیم.

این مسول بیان کرد: برای رسیدن به بالای جدول در ورزش بانوان با ظرفیت‌های خوبی که وجود دارد باید توسط بخش خصوصی و صنایع به عنوان حامی مالی حمایت شوند.

دهقان یادآور شد: تقویت تیم‌های پایه و گسترش ورزش بانوان در رشته‌های مختلف با همکاری مدارس و مربیان ورزشی از دیگر برنامه‌های مهمی است که پیگیری می‌شود.

وی گفت: هم‌اکنون ۲۴ تیم بانوان یزد در رشته‌های مختلف در لیگ‌های کشور حضور فعال دارند و به دنبال افزایش آن در سال‌جاری با همکاری باشگاه‌ها و هیات‌ها در استان هستیم.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۶۰ هزار ورزشکار بیمه شده دارد که حدود نیمی از آنها را بانوان تشکیل می دهد که در بیش از ۵۰ هیات فعالیت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا