مشکلات شهرک امام حسین و امام علی(ع)

به گزارش پایگاه خبری افق بافق،در پی تماس و پیامک های برخی از شهروندان گرامی مبنی بر مشکلات شهرک امام حسین(ع)، خبرنگاران پایگاه خبری افق بافق با هماهنگی یکی از شهروندان در روز دوشنبه، سی ام آبان ماه ۱۴۰۱ به شهرک رفته تا مشکلات این محله را از زبان شهروندان شنیده و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین باشند. در ادامه می خوانید:

امکانات رفاهی شهرک کافی نمی باشد
درابتدا “قاسم عبداللهی” یکی از ساکنان شهرک گفت: ازسال ۸۲ زمین های شهرک توسط سنگ آهن واگذار شده و شروع به کار کرده است و تا این لحظه پیگیریهای زیادی برای حل مشکلات شهرک انجام شده که متاسفانه به نتیجه نرسیده است.وی در ادامه افزود:متاسفانه اهالی شهرک ازهیچ یک از امکانات رفاهی از جمله سوپر مارکت، میوه فروشی و نانوایی برخوردار نیستند.در صورتی که چندین قطعه زمین تجاری برای ساخت و واگذاری وجود دارد. شهرک فضای سبز ندارد و ما خودمان درخت کاری انجام داده و آبیاری می کنیم.

شهرک امام حسین بافق
شهرک امام حسین بافق

مکان بازی برای کودکان و مسجد نداریم
خلیلی از ساکنان شهرک ادامه داد: قرار بر این بود که شهرداری زباله ها را از درب منازل جمع آوری کند که این کار اجرایی نشد. چند سطل زباله بزرگ قرار داده شده که زباله ها در آن ریخته بشود ولی هر بار سطل ها به بیرون ریخته می شود و منظره ی بدی ایجاد می کند. یک زمین در کنار شرکت گاز برای مکان بازی کودکان طراحی شده است که مکان مناسبی برای این امر نمی باشد. بچه های ما عصرها مجبور هستند درخیابان اصلی به بازی فوتبال بپردازند که ماشین ها با سرعت زیاد در رفت و آمد هستند و متاسفانه همین هفته گذشته تصادف بدی صورت گرفت. وی تصریح کرد:در شهرک مسجد نداریم.یک زمین برای ساخت مسجد واگذار شده و هیئت امنا هم تشکیل شده وقرار بر این هست که انشا… باکمک های مردمی ساخت آن شروع شود. در ماه رمضان به درخواست اهالی شهرک داربست بسته شد و بر روی زمین خاکی فرش انداختیم و حسینیه برای اهالی آماده شد و در همان زمان بارش باران باعث خیس شدن فرش ها و مهرها شد. در تاسوعا و عاشورا هیئت از دولت آباد برای برگزاری مراسم می آیند و فرش و وسایل مورد نیازنیز از مسجد دولت آباد آورده می شود.

تاریکی شب به محلی برای قرار گذاشتن برای پاتوق تبدیل شده است
عبداللهی از ساکنان شهرک گفت:شهرک سه ورودی دارد. کوچه ها از یک سمت میثاق نام گذاری شده و از سمت دیگر لاله،از یک سمت زکات و از سمت دیگر ایثار و زمانی که با آژانس تماس می گیریم در پیدا کردن آدرس دچار مشکل می شود. وی در ادامه افزود: فاصله تیر برق ها رعایت نشده و روشنایی شهرک مشکل دارد. متأسفانه شب ها خیابان پشت شهرک به محلی برای قرار گذاشتن پاتوق تبدیل شده است و امنیت نیست.

صدای زوزه شغال ها در شب آزار دهنده هست
“سید علی حسینی”در ادامه افزود:سال ۸۷ بنده اولین خانه را در شهرک ساختم. ۱۹ سال از واگذاری شهرک می گذرد؛ ولی هنوز تحویل شهرداری نشده است من نمیدانم تعاونی مسکن چه وقت می خواهد زمین ها را تحویل شهرداری بدهد. من از ۴ فرماندار نامه دارم، دستورکار داده می شود ولی با کمال تاسف اجرایی نمی‌شود.وقتی به شهرداری مراجعه می کنیم، می گویند شهرک برای سنگ آهن هست و زمانی که به سنگ آهن مراجعه می کنیم می گویند به شهرداری مراجعه کنید؛ مگر برای ساخت از شهرداری مجوز نگرفته اید.
وی در ادامه گفت: مکان فرهنگی نداریم.یک زمین برای مجموعه فرهنگی اختصاص پیدا کرده است که بین دو خانه قرار دارد و اصلا برای مکان فرهنگی مناسب نمی باشد. مکان فرهنگی باید از همه سمت دسترسی داشته و فضای کافی در آن وجود داشته باشد که بدین گونه نیست.
وی افزود: متأسفانه شهرک به مکانی برای جولان سگ های ولگرد و شغال ها تبدیل شده است و شب ها صدای زوزه ی شغال ها واقعا آزاردهنده‌هست.

مدرسه آماده بهربرداری بوده و افتتاح نمی شود

یکی از اهالی از آسفالت خیابان ها ی شهرک گله مند بود و گفت: خیابان ها آسفالت شده؛ ولی به گونه ای تعبیه شده که در زمستان با بارش باران ما آب گرفتگی معابر داریم. فاضلاب شهری لوله گذاری شده ولی به منازل متصل نیست.وی از نبود مدرسه در شهرک خبر داد و گفت:دو مدرسه ابتدایی ساخته شده که یکی از آن ها آماده بهره برداری هست و قرار بر این بود که مهرماه امسال به بهره برداری برسد که اجرایی نشد.برای عبور و مرور دانش آموزان درخواست پل هوایی داده بودیم که آن هم محقق نشد. وی افزود: مسیر ورودی شهرک به گونه ای تعبیه شده که باید برای ورود و خروج از آن کل شهرک را دور بزنیم، که اکثریت افراد این کار را انجام نمی دهند وازبریدگی رفت و آمد کرده و ماشین ها خلاف می آیند و به همین علت چندین بار تصادف صورت گرفته است .
در ادامه گزارش از شهرک امام حسین(علیه السلام) خبرنگار پایگاه خبری افق بافق به سراغ “علی محمد خواجه مبارکه”مدیرعامل تعاونی مسکن شرکت سنگ آهن مرکزی رفت و از وی خواست تا درباره مشکلات این شهرک نشینان با توجه به واگذاری که از سوی این شرکت انجام شده پاسخگو باشد.

خلف وعده صورت می گیرد
خواجه مبارکه گفت: در سال هشتادودو،زمانی که قطعه بندی شهرک به انجام رسید، ۷۵ قطعه زمین بابت زیرساخت ها به مسکن و شهرسازی واگذارشد. مسکن و شهرسازی منافع خود را از زمین های تجاری و مسکونی واگذار شده برده است. آسفالت خیابانی را که کنار روستای رستم آباد هست در سال ۹۸ و در زمان مدیریت بنده اجرایی شد.تیر برق خیابان های سمت شهرآباد را نیز جابه جا کردیم. تا به امروز سه دفعه در فرمانداری صورت جلسه شد که کار تمام شده و شهرداری شهرک را تحویل بگیرد؛ ولی خلف وعده شده و تا به الان شهرداری اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

زمین اختصاص یافته برای مکان فرهنگی
زمین اختصاص یافته برای مکان فرهنگی

در حال حاضر زمینی برای ارائه خدمات رفاهی نداریم
وی در پاسخ به نبود فضای فرهنگی و تفریحی در شهرک ادامه داد: در سال ۸۲ ۱۳ که زمین های شهرک تفکیک و واگذار شد، اگر برای احداث زمین بازی و مسجد و مدرسه و غیره زمینی در نظر گرفته می شد، مجبور به ارائه این خدمات بودیم.در حال حاضر زمینی برای واگذاری و فراهم کردن این امکانات وجود ندارد.وی در پاسخ به عدم هماهنگی در نام گذاری کوچه ها افزود: نام گذاری کوچه ها در حیطه ی وظایف شهرداری می باشد.
خواجه مبارکه در پاسخ به اینکه چرا شرکت تعاونی مسکن با شهرداری مشکل داشته و کار را به اتمام نمی رساند تصریح کرد: سیاست مدیران قبلی بوده و بنده در این خصوص نمی توانم پاسخگو باشم. برای شهرک پردیس حداقل ۸ مرکز تجاری، تفریحی، مذهبی و فرهنگی در نظر گرفته شده است. ما زمین ها را واگذار کرده، متقاضیان باید به شهرداری مراجعه و شهرداری پروانه ساخت بدهد و مابقیه مراحل انجام شود.

نصف آسفالتی که به شهرداری تحویل نشد
وی در ادامه عنوان کرد: بزرگترین ُاختلاف نظر ما با شهرداری این می باشد که شهرداری توافقی با شرکت سنگ آهن مرکزی در زمان مدیریت قبلی داشتند و قرار بر این بود که سنگ آهن مقداری آسفالت به شهرداری بدهد و اینطور که شهرداری عنوان می کند نصف آن داده شده و فعلا کار مانده است.
برای پیگیری بیشتر این موضوع و مشخص شدن اشکالات این مسئله از روابط عمومی شهرداری پاسخ خواستیم که به رغم پیگیری تاکنون پاسخی دریافت نکردیم و به محض دریافت منتشر خواهد شد.
به هر جهت مشکلات این شهرک ها همچنان پابرجا هست و برای حل آن نیاز به هماهنگی بیشتر ارگان ها و نهادها می باشد.

حدیثه امیریان-حکیمه السادات میرمحمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا