مسئولین ورزشکاران رزمی را دریابند

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ جودو یک هنر رزمی است که در ژاپن متولد شده و اکنون در سراسر جهان به عنوان یک ورزش المپیک شناخته می شود. این ورزش؛ در بین انواع هنرهای رزمی، طرفداران بسیاری دارد. جودو فقط مبارزه ای تن به تن و فیزیکی نیست، بلکه یک مبارزه فکری نیز هست. یکی از مهم ترین فواید این ورزش رزمی بهره مندی از فنون آن در زندگی شخصی می باشد با انجام این ورزش انعطاف پذیری و قدرت چشم و ذهن بدن را بالا می رود. در این شماره از هفته نامه، خبرنگار ما به سراغ آقایان ” محمدصالح نارگانی” و ” علی حسینی ابراهیمی” که در مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی شهرستان بافق رفته با آنان به گفتگو پرداخته که در ادامه می خوانید:

ابتدا ” محمد صالح نارگانی” 18 ساله گفت: حدود 7 سال است که ورزش جودو را شروع کرده ام و حدود چهار سال است که به طور حرفه ای فعالیت دارم.
وی ادامه داد: ابتدا با این رشته ورزشی آشنای نداشته؛ اما توسط استعدادیابی های که در مدارس انجام می شد وارد این رشته شدم.
وی افزود: بنده محصل رشته علوم تجربی هستم و ورزش را در کنار درس خواندن ادامه می دهم، اوایل تداخل بین ساعت مطالعه و تمرین ورزش داشته، اما همراه با برنامه ریزی و عشقی که به ورزش داشتم این مسیر را ادامه داده و مانند دیگر دانش آموزان در کنکور سراسری شرکت نمودم.

از خوشحالی به سوی من می دوید
وی در مورد سطح مسابقات کشوری بیان کرد: سطح مسابقات بسیار بالا بود، “علی” در طرف داورها ایستاده بود زمانی که اسامی را دید شروع به فریاد کشیدن کرد و اسم مرا را به زبان می آورد و از خوشحالی به طرف من می دوید.
وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون از روش رزمی برای دعوا و بحث استفاده کردید یا خیر؟ گفت: متاسفانه بله، فقط برای یکبار که آن هم در مدرسه با یکی از دوستان بحثی پیش آمد و من نیز از فنون این رشته رزمی استفاده کردم.
سپس” علی حسینی ابراهیمی ” 18 ساله گفت: پدرم در ورزش جودو فعالیت دارد با تشویق های او در این ورزش قدم گذاشته و هم اکنون حدود 8 سال است که به این ورزش می پردازم.
وی افزود: تا کنون چندین مدال قهرمانی استان و شهرستان را کسب نمودم؛ اما امسال عزم خود را جذب کرده و با یاری خداوند توانستم مقام قهرمانی کشور را ازآن خود نمایم.

ورزشکاران برای کسب مقام قهرمانی تلاش می‌کردند
وی ادامه داد: مسابقه کشوری بین 150 جودوکار برگزار شد که همه ورزشکاران برای کسب این مقام تلاش می کردند.
وی اضافه کرد: این مسابقه از سطح بسیار بالایی برخورداربود.
علی حسینی ابراهیمی” درباره اینکه وقتی مقام قهرمانی را کسب نمود” گفت: باید واقعیت را بگویم اصلا فکر نمی کردم به این جایگاه دست یابم، اما زمانی که اسم بنده و دوستم را برای قهرمانی اعلام کردند بسیار خوشحال شدم.

گام اول در ورزش جودو گلاویز شدن با حریف است
وی در پاسخ به این پرسش “ورزش جودو با کاراته چه تفاوتی دارد؟” بیان کرد: رشته ورزشی کاراته و تکواندو به صورت ضربات کنترل شده است، ولی در جودو گام اولیه گلاویز شدن با حریف که آن نیز قاعده و اصول خود را دارد و بیشتر روش ها پرتابی است و به نظرم جودو بیشتر شباهت به رشته ورزشی کشتی دارد.
وی افزود: در ورزش کاراته اگر ضربات سنگین باشد خطا محسبوب می شود و امتیاز برای رقیب مقابل است، اما در جودو برعکس این مسئله می باشد.
وی یکی از قشنگ ترین خاطره خود را قهرمانی و پیروزی خود در استان عنوان کرد.
وی تلخ ترین خاطره خود را ناداوریی در مسابقات عنوان نمود.

با رقیب خود دوست و رفیق هستیم
وی یادآور شد: هنگام ورود برروی تشک با رقیب خود می جنگیم، وقتی که از تشک خارج می شویم با رقیب خود دوست و رفیق هستیم.
وی در ادامه گفتگو گفت: ورزش باعث شادابی روحی و جسمی فرد می شود.
وی تصریح کرد: هر رشته ورزشی قاعده‌هایی خود را در بر دارد و بعضی از حرکات نادرست باعث آسیب دیدگی فرد می شود، اگر مربی کارکشته در تمرینات حضور داشته باشد نسبت آسیب دیدگی کمتر است.

جودوکاران تا به جایگاهی می رسند پرچم کشور خود را فراموش می کنند
ابراهیمی گفت: هم اکنون” آرش میراسماعیلی” رییس فدراسیون جودو از آمادگی جسمانی بسیار بالای برخوردار است و دارای اخلاق ورزشی می باشد و تا به جایگاهی رسید غرور او را نگرفت و من نیز شیفته اخلاق و معرفت او هستم. بعضی از جودوکاران تا به یک جایگاهی می رسند پرچم کشور خود را فراموش می کنند و برای کشور دیگری فعالیت می کنند.

بی توجهی به ورزش جودو
وی تصریح کرد: در گذشته بیان می شد به ورزش رزمی بها داده نمی شود، اما فکر نمی کردم بی توجهی به این نوع ورزش جدی باشد در رشته های جودو در مسابقات قهرمانی کشور باخت نداشته است، ولی به آن بها داده نشده است.
وی افزود: تا به الان چشمم به دست مسئولین نبوده.
وی در پاسخ به سوال آیا در سال جدید می توان در المپیک شرکت داشته باشید یاخیر؟ خیر، شرکت در المپیک به این سادگی ها نیست، ولی عضو تیم ملی هستیم.
وی گفت: برای شرکت در مسابقات کشوری تمرینات بسیار فشرده داشته تقریبا روزی 3الی 4 ساعت تمرین داشته و باید 27 تیرماه در مسابقات حضور داشته باشیم، اما توسط بخشنامه ای که برای هیئت ارسال شد بالاخره 18 خرداد ماه راهی مسابقات شدیم.
روسای ورزشی از لحاظ مدیریتی ضعیف هستند
وی در خصوص جایگاه رشته ورزشی جودو در شهرستان بیان کرد: جودوکاران بسیار خوب در این نوع ورزش فعالیت دارند، اما روسای ورزشی از لحاظ مدیریتی ضعیف هستند.

مسئولین ورزشکاران رزمی را دریابند
وی گفت: تیم هندبال و فوتبال شهرستان عملکرد چشمگیری داشته است، ولی اگر به ورزشکاران رزمی بها بدهند ما به نحوه خود به مسئولین قول خواهیم داد ما تیم رزمی شهرستان در تیم ملی نیز نماینده خواهیم داشت.
وی در پایان اظهار کرد: مسئولین ورزشکاران رزمی را دریابند.

حدیثه امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا