مسئولین فقط صورت مسئله را پاک می کنند

به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ برخی از دوربرگردان های شهرستان بافق برای شهروندان علامت سوال شده است!. چند تن از شهروندان با بیان اینکه برخی برای دریافت بنزین از دور برگردان قبل سه راه تعاون خلاف به سمت پمپ بنزین می روند و این کار باعث خطرات زیادی می شود گلایمند بودند؛ بنابراین خبرنگاران ما ساعت 11 روز چهارشنبه 7 تیرماه 1402 به این مکان رفته و از نزدیک این رفت و آمد ها را مشاهده کردند که در فاصله 20 دقیقه سه موتورسوار خلاف از این مکان به طرف پمپ بنزین رفته و در زمان گزارش خودرو سواری قانون شکنی نمود و با سرعت به مسیرش ادامه داد که فرصتی برای تهیه عکس نبود. در ادامه نظرات شهروندان را خواهید خواند:

 

دوربرگردان و قانون شکنی وسایل نقلیه

یکی از شهروندان گفت: بیشتر موتورها و خودروهای سواری قانون شکنی می کنند هرچند دیده شده است که اتوبوس نیز از این مکان خلاف جهت حرکت می کند.
وی در ادامه بیان کرد: با مسدود نمودن دوربرگردان حوالی پمپ بنزین تردد خلاف جهت افزایش چشمگیری داشته است؛ عده ای برای بنزین و عده ای نیز ساکن این مکان هستند و برای اینکه مسافت طولانی را طی نکنند از این دوربرگردان مسافتی را خلاف مسیر حرکت می نمایند و واقعا برای رسیدن به دور برگردان باید مسیر طولانی طی شود.
“دانشی” یکی از کسبه این محل بیان کرد: مسیر طولانی باعث قانون شکنی شده است هرچند هیچ دلیلی نمی تواند باعث قانون شکنی شود.

مسئولین صورت مسئله را پاک می کنند

وی بیان کرد: تا مشکلی را بیان نماییم مسئولین صورت مسئله را پاک می کنند و برای حل آن مشکل طرحی مناسب نمی اندیشند؛ مثلاً با یک تصادف دوربرگردان را بسته و باعث خطرات بیشتری شدند.
وی افزود: چندین بار اتفاق افتاده است؛ که مجبور شدم وسط خیابان کامل بایستم تا باماشین های در حال تردد برخورد نکنم و دچار حادثه نشوم و همیشه آرزو می کنم که دوربرگردان قبلی را باز نمایند.
یکی دیگر از مغازه داران گفت: من و همچراغی نیز جز افرادی هستیم که مسیر را خلاف طی می کنیم و اینکه با تصادف یک نفر که هرچند جانش با ارزش است دوربرگردان بسته شود کار درستی نیست، باید فکر دیگری برداشت؛ اگر در همین دوربرگردان حادثه ای رخ دهد این مسیر را نیز مسدود می‌کنند به نظر من باید دوربرگردان روبه رو پمپ بنزین باز شود.

از پلیس راهنمایی و رانندگی می خواهم که بیاید و از نزدیک مشاهده کند

مهدی فلاح در ادامه بیان کرد: اگر یک پلیس راهنما و رانندگی یک روز اینجا مستقر شود به اندازه یک ماه در جاده ها می تواند تخلف ثبت نماید و از پلیس راهنمایی و رانندگی این درخواست را دارم که بیاید و از نزدیک مشاهده کند.
علی قلی زاده به خبرنگار افق بافق گفت: بعضی از افراد بخاطر بنزین برخی نیز ساکن این محله هستند که خلاف می آیند وگرنه دلیل دیگری نخواهد داشت ، باید تا قبل از اینکه حادثه ای رخ دهد مسئولین طرحی بیاندیشند.
شایان ذکر است که چندین سال است دوربرگردان هایی طراحی و دوربرگردان هایی مسدود می گردد؛ دوربرگردانی قبلاًحد فاصل میدان فاطمیه(س) و میدان بهارستان بود؛ که به علت حادثه ناگوار مسدود گردید و همانطور که مشاهده می شود بعد از سال ها باز دوربرگردان طراحی شد؛ به نظر می رسد که باید برای دوربرگردان حد فاصل میدان بهارستان و سه راه تعاون نیز فکری اندیشیده شود و اگر امکان طراحی میدان وجود دارد اقداماتی صورت گیرد. به هر حال متخصصین این امر باید میز فکر خود را فعال نمایند و برای این شهر ثروتمند طرح هایی در شأن و منزلت طراحی کنند و به مسدود کردن مسیر اکتفا ننمایند.

گزارش: حدیث عباسی- حدیثه امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا