مسئولین بافق ورزش کنند تا مشکلات ورزشکاران را درک نمایند

به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ ” هما حکمت” متولد 1349 است. از سال 1370 فعالیت خود را در حوزه ورزش آغاز کرد و به استخدام اداره تربیت بدنی بافق درآمد. وی همچنین در عناوین شغلی؛ مانند مسئول امور ورزش بانوان، نایب رییس هیئت ورزش آمادگی جسمانی، شنا، ورزش همگانی، خزانه داری هیئت های ورزشی، دبیرخانه و مسئول بیمه حوادث ورزشکاران فعالیت داشت. وی همچنین به مدت 15 سال به عنوان مربی و نجات غریق در استخرهای شنا بافق و شهرک آهنشهر مشغول بود.

بهتر است ادامه مصاحبه با پیشکسوت ورزشی را از زبان خود او بخوانید.
وی در پاسخ به این پرسش که ” چگونه به این ورزش روی آوردید؟” عنوان کرد: سال 1363 در تیم های والیبال مدرسه عضو شدم و در رشته آمادگی جسمانی مقام اول استان را کسب نمودم.
وی افزود: وقتی مدرک دیپلم را اخذ کردم، اوایل سال 1370 در دوره مربیگری آمادگی جسمانی شرکت نمودم و باتوجه به علاقه ای که به ورزش داشتم در اداره تربیت بدنی بافق مشغول به کار شدم.

کارنامه درخشان یک پیشکسوت شنا
وی در خصوص اینکه تاکنون چه افتخاراتی کسب نموده است، گفت: مقام اول مسابقات کارکنان دولت در رشته “شنای آزاد”، در سال 1383 ؛ مقام اول ” شنای قورباغه”؛ کسب جام اخلاق؛ مقام سوم مسابقات شنای ناجیان غریق استانی حاصل آن روزها بود.

الگوی من معلم ورزشم بود
وی یادآور شد: بهترین الگو و انگیزه ای که باعث شد من این عرصه را انتخاب نمایم معلم ورزشم بانو” پورامینی” که همیشه مشوق من بوده است و تا به این لحظه تمام موفقیت‌های که در ورزش کسب نمودم مدیون او هستم؛ خداوند عمر با عزت نصیب حال او فرماید.

ورزش ایروبیک، آمادگی جسمانی و فیتنس در جایگاه خوبی قرار دارد
وی در پاسخ به این پرسش ” ورزش ایروبیک شهرستان در چه جایگاهی قرار دارد؟” گفت: ورزش ایروبیک، آمادگی جسمانی و فیتنس در جایگاه خوبی قرار دارد.
وی افزود: بانوان در رده های سنی مختلف از ورزش ایروبیک استقبال خوبی دارند.

برای رسیدن به تناسب اندام اراده قوی و رژیم غذایی مناسب نیاز است
وی ادامه داد: برای رسیدن به تناسب اندام در مرحله اول داشتن اراده قوی و مرحله دوم ورزش به همراه رژیم غذایی مناسب و مستمر لازم است.
وی تصریح کرد: ورزش در روند زندگی باعث تکامل، قدرت تصمیم گیری و تمرکز می شود و همانگونه که گفته اند: «فکر سالم در بدن سالم است.»
وی یکی از قشنگ ترین خاطره خود را موفقیت شاگردانش در رشته شنا و نجات غریق دانست و افزود این باعث افتخار برای من است. اما تلخ ترین خاطره خود را هنگامی می داند که ورزش نمی کند یا فرصتی برای ورزش کردن به او دست نمی دهد.

مسئولین بافق ورزش کنند تا مشکلات ورزشکاران را درک نمایند
وی از مسئولین شهرستان بافق خواستار شد: مسئولین باید در هر کدام از رشته های ورزشی که علاقمند هستند ورزش کنند تا مشکلات ورزشکاران و مربیان را با دل و جان درک نمایند و اینکه چقدر جامعه با ورزش، سالم تر نیز هست.

افرادی که ورزش می کنند نگرش زیبایی به زندگی دارند
وی در پایان اظهار کرد: به خودم افتخار می کنم که با قدرت ورزش می کنم، سلامت و آرامش را در ورزش پیدا کرده ام و اطمینان دارم تمام افرادی که برای ورزش وقت می گذارند از نظر قلب، جسم، روح و روان افراد سالم تری هستند و نگرش زیباتری به دنیا و زندگی خود دارند.

افسانه رنجبر-حدیثه امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا