محور سیروس‌آباد- بافق ۱۸ ماهه بهره‌برداری می‌شود

نشست بررسی احداث محور سیروس‌آباد کوهبنان به بافق یزد برگزار شد و در این جلسه نسبت به بهره‌برداری از این جاده در ۱۸ ماه آینده تأکید شد.

به گزارش پایگاه خبری افق بافق به نقل از خبرگزاری فارس ؛ نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در دیدار استاندار یزد به‌منظور بررسی فراهم کردن زیرساخت‌های جاده سیروس آباد به بافق اظهار کرد: از عوامل مهم در توسعه اقتصادى، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری ایجاد و نگهدارى شبکه راه‌هاى ارتباطی مناسب و استاندارد است.

وی ادامه داد: راه‌های ارتباطی مهمترین ابزار رسیدن به توسعه و ‌پیشرفت به حساب می‌آیند در حالی که رشد صنعتی و گردشگری یک منطقه با راه‌های مناسب چندین برابر می‌شود و دروازه‌های پیشرفت به روی منطقه گشوده خواهد شد.

 عفت شریعتی‌کوهبنانی افزود: جا دارد راه‌های ارتباطی شهرستان‌های زرند و کوهبنان که هم مرز با استان یزد هستند برای سهولت در رفت و آمد بهسازی و احداث شوند.

 وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، باند اول جاده زرند_ سیریز_ بافق احداث شد و جاده کوهبنان_خرمدشت_ سبز دشت و بافق از مسیر سیروس آباد در حال احداث است که این مهم در رونق شهرستان‌های مذکور، کوتاه شدن مسیر، صرفه‌جویی در وقت و هزینه موثر است.

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از تلاش‌های استاندار یزد ابراز امیدواری کرد طبق قرارداد صورت گرفته جاده سیروس‌آباد طی ۱۸ ماه به بهره‌برداری برسد و به‌زودی عملیات روکش جاده کوهبنان به خرمدشت به طول ۳۰ کیلومتر انجام خواهد شد.

 وی از استاندار یزد درخواست کرد ضمن حضور در شهرستان‌های کوهبنان و زرند زمینه تعامل، همکاری و همدلی مسؤولان استان‌های کرمان و یزد گسترش پیدا کند.

در ادامه مجید توکلی فرماندار کوهبنان اظهار داشت:. با وجود مشترکات فراوان بین مردم بام فرهنگی استان کرمان و دارالمومنین ارتباط فرهنگی و مذهبی خوبی بین کوهبنان و یزد در حال انجام است.

توکلی ادامه داد: با وجود پیمانکار خوبی، احداث جاده کوهبنان به بافق و یزد از مسیر سیروس‌آباد که از خواسته‌های به‌حق مردم منطقه است، با اقتدار در حال انجام است که امیدواریم در ۱۸ ماه شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن باشیم.

 مهران فاطمی استاندار یزد نیز اظهار کرد: مراودات فرهنگی و اقتصادی بین یزد و شهرستان‌های زرند و کوهبنان قدمتی به بلندای تاریخ دارد.

 وی خاطرنشان کرد: استان‌های یزد و کرمان در حوزه معادن و راه‌اندازی صنایع جانبی در سطح کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند که در این راستا شهرستان‌های زرند و کوهبنان نقش‌آفرین هستند.

فاطمی بیان داشت: در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی و زیرساختی جاده‌های سیروس‌آباد و زرند به بافق در حال احداث است که امید می‌رود جاده کوهبنان به سرویس‌آباد و بافق در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

 فاطمی ادامه داد: آمادگی هرگونه همکاری با شهرستان کوهبنان را داریم زیرا تلاش ما ایجاد وحدت و همدلی بیشتر برای توسعه و پیشرفت منطقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا