محدودیت های پیش روی موکب را بردارید

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ شهر بافق با نزدیک شدن به ماه محرم، حال و هوای حسینی به خود می گیرد و فضای شهر معنوی تر از روزهای قبل می شود تقریباً هیچ کوچه‌ پس‌کوچه‌ و معبری نیست؛ که نشانی از محرم و صفر در خود نداشته باشد. این مسئله به دلیل عنصر حبّی است؛ که دهه‌ها و سده‌هاست خداوند از امام حسین علیه‌السلام در دل مردم این سرزمین نهاده و نه تنها خاموشی ندارد؛ بلکه روز به روز بر حرارت آن افزوده می‌شود،
«محمد حسن فتوحی» یکی از موکب داران بافقی است همانگونه که خود می گوید: در سال 1360 در خانواده ای مذهبی در یزد متولد شد، پدرش معمار مساجد بوده و از افتخاراتش این است که از کودکی خادم امام حسین(ع) بوده است. خبرنگار افق کویر در این شماره به گفتگو با وی پرداخته که در ادامه خواهید خواند:

وی گفت: موکب جوانان سید الشهدا، در کلیه اعیاد ومراسمات مذهبی از جمله مراسم شیرخوارگان حسینی و در ایام عید نوروز در میدان غدیر با برپایی موکب به وظیفه خود عمل نموده است و همچنان در ایام تولد وشهادت امام رضا (ع)در حرم مطهر، در چایخانه صحن کوثر شیفت پذیرایی داشته وچندین سال هست که افتخارخادمی زائرین امام رئوف را دارد. همچنین سال گذشته، در شهر کربلا موکب اسکان و پذیرای داشته واز آن زمان تا به حال ۶نفر را از دام اعتیاد نجات داده وبه زتدگی سالم برگردانده است

افق بافق: هدف از برگزاری موکب جوانان سید الشهدا چیست؟
موکب جوانان بسیجی سیدالشهدا (ع) یکی از مهمترین شاخه های پشتیبانی وحمایتی نهادهای مردم نهاد هست که در هر لحظه وهر زمان به لحاظ نوع نیاز آماده همکاری وحضور گسترده جهت کمک رسانی، طبخ و پذیرایی غذای گرم، حضور در موقع بروز حوادث غیر مترقبه خواهد بودکه برای اعضای موکب برنامه ریزی های لازم جهت برگزاری دوره ها ی آموزشی وامدادی انجام شده وبزودی این مهم نیز به مرحله اجرا در خواهدآمد.

افق بافق: چگونه به فکر ساخت این موکب افتادید و چقدر هزینه شد؟
باتوجه به مراجعاتی که جهت دریافت کمک و نیاز سنجی انجام شد، کمبود گروهی منسجم که بتواند با هرگونه درخواست پاسخی متناسب داشته باشد، موجب شد تا با همفکری در این راستا موکب فعالیت خود را آغاز نماید و هزینه ای بالغ بر ۳۰میلیارد تومان جهت تامین تجهیزات اولیه وتکمیل نیازهای موکب برآورد گردید و هزینه شد.

افق بافق: چه خدماتی در این موکب انجام می شود؟
بر اساس پروانه و مجوز تاسیس موکب، کلیه خدمات پشتیبانی در شرایط عادی و وضعیت های فوق العاده که هموطنان نیاز به کمک های مادی داشته باشند، بلافاصله موکب با کمک اعضا، به محل مورد نظر اعزام می گردد و با تمام توان، عملیات خدمات رسانی انجام خواهد شد؛ همچنین، موکب سیدشهدا چند پرونده نزاع را با وساطت وریش سفیدی هیئت امنا به مرحله رضایت رسانیده وموجبات آرامش وآسایش خانواده های درگیر پرونده را فراهم نموده است، در مبحث ازدواج جوانان و ضرر و زیان و آسیب های فضای مجازی نیز برای اعضا به کرات جلساتی توجیهی تشکیل شده تا سطح آگاهی اعضا افزایش یابد و خطرات تهدیدات و شبهات در واقعه عاشورا برای جوانان تبین گردید که مهمترین رسالت موکب ها طبق منویات مقام معظم رهبری جهاد تبیین می باشد.

افق بافق: زیباترین صحنه‌هایی که در مراسم عزای امام حسین دیدید چه بود؟
از زیباترین صحنه ها، حضور پررنگ خردسالان در موکب و هئیت های عزاداری، جهت پذیرایی از عزاداران بوده که از کودکی با اهل بیت عصمت و طهارت زندگی کنند و زندگی شان، مزین و متبرک به عنایت اهل بیت(ع) گردد.

افق بافق: چقدر هیئت شما در آگاهی بخشی به جوانان در برابر هجمه های فرهنگی؛ مانند شبهات در فضای مجازی کار کرده است؟
یکی از مهمترین رسالت فضای مجازی بیگانه، تخریب عقاید و هجمه در جوانان و خصوصا نسل جدید می باشد که هیئت سید الشهدا، با جذب جوانان مستعد و گروهی کردن خدمات، هریک از اعضا را سر گروه خدماتی قرار داده تا همه به خدمت رسانی مشغول شوند و خود عاملی در خنثی سازی نقشه های مخرب برای جوانان بوده و بیشتر به سمت جهاد تبیین و امر به معروف و نهی از منکر گام برداشته شود.
وی گفت: مهمترین عامل واصلی که اباعبدا… به خاطر آن قیام نمود، امر به معروف و نهی از منکر بوده که همین امر رسالت موکب را دو چندان نموده است تا همگام با نهادهای مسئول این فریضه را ارحجیت بخشند.

افق بافق: چه انتظاری از مسئولین دارید؟
محدودیت های پیش راه موکب را به هرطریق مرتفع ساخته تا موکب در اجرای رسالت خود دچار خدشه ای نگردد و امید آن داریم مسولین با حمایت خود پشتیبان و چراغ راه طولانی خدمات موکب باشند.

حکیمه السادات میرمحمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا