مؤسس و متصدی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در جاده بافق- یزد

مؤسس و متصدی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در جاده بافق- یزد
با ورود اوقاف به هیئت امنا محدودیت هایی تحمیل شد

به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ ” محمد رضا زعیمیان” مؤسس و متصدی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در جاده بافق- یزد روز چهارشنبه 31 خردادماه 1402 در گفتگو با خبرنگار افق بافق  گفت: این مسجد در اردیبهشت سال 1377 کلنگ آن به زمین خورد.
وی در ادامه بیان کرد: قبلا مسجد به صورت هیئت امنایی اداره می شد و مشکلات زیادی نیز وجود نداشت و از زمانی که اداره اوقاف در اداره این مکان ورود کرده است با محدودیت هایی روبه رو شده است.
وی عنوان کرد: قبلا خودم در هفته سه روز مثل بقیه کارگران در این مکان کار می کردم اما در حال حاضر باید کارهای اداری را انجام دهم.
وی در مورد وضعیت آب این منطقه گفت: مسجد در سال 1377 کلنگش زده شد و تا 14 سال آب نداشته و برای مصارف مختلف با تانک آب رسانی انجام می شد و همچنین 11 سال برق نیز وجود نداشت و با موتور برق ، برق مورد نیاز تامین می گردید.
زعیمیان عنوان کرد: در زمان انتقال آب زاینده رود به شهرستان درخواست واگذاری آب انتقالی نموده که از فاصله 11 کیلومتری مسجد آب به این مکان انتقال داده شد و چنانچه در تابلو نصب شده ذکر گردیده است؛ که آب از طریق شرکت سنگ آهن بافق تامین می شود که جای تشکر و دعای خیر دارد.

رسوب باعث بحران آب شد

وی افزود: 11 سال از انتقال آب به مسجد گذشته و لوله های انتقال آب در پستی ها و بلندی ها رسوب گرفته و باعث شده است؛ که بخشی از فضای سبز مسجد نیز خشک بشود و سال جاری با بحران آب روبه رو شده است.

حمل 120 تانکر آب به مسجد ابوالفضل(ع)

وی بیان کرد: حدود 24 روز است که آب قطع شده و بالغ بر 120 تانکر آب حمل نموده و سعی بر این بود که مشکل آب مسجد حل شود؛ البته لازم است از شهردار محترم و مسئولین اداره آب و معاونت عمرانی فرمانداری و به ویژه معاونت شرکت سنگ آهن که همکاری لازم را داشته اند تقدیر و تشکر می نمایم.
وی در ادامه گفت: در این مدت که مشکل تامین آب وجود داشت به دلایلی شاید در روز 2 ساعت درب سرویس های بهداشتی بسته بود که باعث نارضایتی مسافرین شده بود.

بحران باید به صورت اساسی رفع گردد

وی اظهار کرد: 14 نفر از ساعت 6 صبح تا 10 شب برای رسوب گیری لوله های انتقال آب در این هوای گرم مشغول به کار بوده و هستند و این اطمینان را نیز نخواهیم داشت که این کار جوابگو باشد و باید کار به صورت اساسی انجام شود ، برای رفع این مشکل باید از جلو مسجد که فاصله زیادی نیست آب انتقال داده شود و یا قطر لوله ها را از 2 اینچ به 4 اینچ افزایش دهند.

از 11 کیلومتر 8 کیلومتر رسوب گیری شده است

وی افزود: از 11 کیلومتر 8 کیلومتر رسوب گیری شده و 3 کیلومتر دیگر مانده است؛ که جهت بقیه رسوب و هواگیری از استان یزد دستگاه “واترجت” درخواست نموده که کار انجام شود.
زعیمیان گفت: 16 سال پیش چاهی به عمق 150 حفر نموده و متاسفانه به آب نرسیده و این منطقه اصلا آب ندارد.

فرماندار سابق و رییس سابق اداره گاز قول مساعدت داده بودند

وی با بیان اینکه مسجد گاز ندارد و شبکه انتقال گاز در 6 کیلومتری مسجد است گفت: 6 کیلومتر لوله لازم است و فشار گاز نیز بالا است و باید فشار سنج تهیه شود که بیش از 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و فرماندار سابق و رییس سابق اداره گاز قول مساعدت داده بودند.

برای کارهای عمرانی با مشکل روبه رو هستیم

وی در ادامه بیان کرد: قبلا امورات اداری مسجد با دو نفر نیروی انسانی دائم اداره می شد؛ اما در حال حاضرماهانه بالغ بر 30 میلیون تومان حقوق و بیمه پرداخت می نمایم و نذورات کاهش یافته و برای کارهای عمرانی با مشکل روبه رو هستیم.

بخشی از مشکلات مسجد ابوالفضل(ع)

وی افزود: در سال گذشته بر اثر طوفان شدید گلدسته سمت راست دچار آسیب شد و نیاز به مرمت دارد و برای دام های نذری مسجد به دلیل گرانی آذوقه با مشکل روبه رو شده و گاهی چندین دام به سرقت رفته یا توسط درنده های بیابانی تلف شدند.

حتی به تماس تلفنی من پاسخ ندادند

وی گفت: هر آنچه که باعث خستگی می گردد توقع کارگران مسجد و هیئت امنا از مسئولین می باشد هرچند که کار عشق خستگی ندارد ولی حداقل یک خسته نباشید باعث دلگرمی می شود؛ که غیر از مسئول محترم اوقاف بافق که از مسجد بازدید نمودند افراد دیگر حتی به تلفن من پاسخی نداده اند.

دستور وزیر راه و ترابری

وی در ادامه بیان کرد: دو سال قبل وزیر راه و ترابری (اسلامی) کتبا دستور دادند کندرو طرح دسترسی مسجد انجام پذیرد که متاسفانه انجام نشد و حتی دور برگردان های مسجد طوری طراحی گردید که اکثر مردم گلایمند هستند.

گزارش: حدیث عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا