عدم تحویل زمین بابت مرحله هشتم و طرح دوم جوانی جمعیت

به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ ” علیرضا طالعی” رییس بنیاد مسکن شهرستان بافق در گفتگوی تلفنی با خبرنگار هفته نامه افق کویر گفت: افراد غیربومی با داشتن شرایط لازم می توانند در طرح مسکن ملی ثبت نام کنند.

برای دریافت مسکن ملی اولویت با ساکنین بومی شهرستان است
وی افزود: جهت دریافت مسکن ملی اولویت با ساکنین بومی شهرستان است و 80 درصد ثبت نام کنندگان بومی هستند.

افراد غیربومی حداقل پنج سال مستمر باید ساکن منطقه باشند
وی تصریح کرد: افراد غیر بومی در زمان ثبت نام باید حداقل پنج سال آخر سکونتشان به صورت مستمر در شهرستان از قبیل بافق ساکن بوده و با ارائه مدارک، از جمله شاغل بودن یا مدارک تحصیلی فرزندشان می توانند در سامانه ثبت نام کنند و سپس مدارک مورد بررسی قرار خواهد گرفت، در صورت داشتن شرایط لازم، منع قانونی نخواهند داشت.
وی در پاسخ به این پرسش که ” آیا ما به التفاوت تسهیلات پرداخت شده است یا خیر؟”گفت: ازطرف سازمان بنیاد مسکن تمام مدارک مربوط به تسهیلات بانکی به بانک ارائه شده و حدود سه ماه است، که از سوی بانک تسهیلات پرداخت نمی شود.

تأمین اعتبار انجام نشده است
وی بیان کرد: تامین اعتبار برای پرداخت تسهیلات از سوی بانک مرکزی صورت می گیرد و بانک عامل، بانک مسکن است و تامین اعتبار انجام نشده است و مشکل از سوی تشکیلات بانک است و به بنیاد مسکن ارتباطی ندارد.
وی پیرامون آماده سازی زمین در میدان گردشگری عنوان کرد: مساحت این طرح 38 هکتار است که در قالب طرح 640 واحدی طراحی شده است.
وی افزود: 240 واحد آن به طرح جوانی جمعیت مربوط است و زمین نیز آماده تحویل می باشد.
وی بیان کرد: 400 قطعه دیگر که 60 درصد پیشرفت کار دارد به متقاضیان مرحله پنجم و ششم که در سال 1401 و 1402 مبلغ 40 میلیون تومان اولیه را پرداخت نمودند؛ تحویل شود.
وی افزود: برای متقاضیان مرحله پنجم و ششم پیامی پیرامون پرداخت آورده مرحله دوم به مبلغ 60 میلیون تومان ارسال شده است .
وی بیان کرد: حدود دوماه آینده زمین ها آماده می شود و به افرادی که پرداختی ها را انجام داده اند؛ تحویل می گردید.

عدم تحویل زمین بابت مرحله هشتم و طرح دوم جوانی جمعیت
وی تصریح کرد: برای متقاضیان مرحله هشتم و مرحله دوم طرح جوانی جمعیت نیز هر زمانی که اداره راه و شهرسازی زمینی برای مرحله هشت و مرحله دوم طرح جوانی جمعیت را به بنیاد مسکن واگذار کند بنیاد مسکن آمادگی آماده سازی زمین را برای تحویل به متقاضیان دارد؛ اما تا به این لحظه زمین مرحله هشتم و طرح دوم جوانی جمعیت به بنیاد مسکن تحویل نشده است.

امتیاز شبکه برق خریداری شده است
وی اظهار کرد: برای طرح ۳۸ هکتاری واقع در میدان گردشگری، حتی امتیاز شبکه برق خریداری شده است و بحث شبکه آب از طریق اداره آب پیگیری می‌شود.
وی عنوان کرد: خدمات زیرساختی، از طریق دستگاه خدمات رسان با مشارکت متقاضیان انجام می شود، ولی اجرای شبکه‌ها از طریق دستگاه خدمات رسان پیگیری می‌شود.
حدیث عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا