شهرک صنعتی مبارکه به حال خود رها شده است

به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ دهم تیرماه ۱۴۰۲ روز صنعت و معدن بود و به نظر می رسد که با یک پیام تبریک مدیرعامل یکی از معادن، این روز نیز تا سال آینده به فراموشی سپرده خواهد شد! بنابراین خبرنگاران افق کویر با تاخیر ۱۲ روزه ؛ پنجشنبه ۲۲ تیرماه به مناسبت روز صنعت و معدن به شهرک صنعتی مبارکه رفته تا گزارشی از احوالات این شهرک تهیه نمایند؛ که در ادامه می خوانید:


ساعت از یازده گذشته بود که به طرف شهرک صنعتی مبارکه حرکت نموده و بعد از مدتی نه چندان طولانی تابلو شهرک صنعتی را مشاهده نموده که ورودی شهرک را نشانه می رفت اما ورودی چنگی به دل نمی زد و با سرعت پایین به راه ادامه می دادیم و شهرک را برانداز می نمودیم که خانم و آقایی نظرمان را جلب کردند، بنابراین زود خود را به آن ها رسانده و پرسیدم که «منتظر چه و یا که هستید؟» پاسخ دادند: میوه برای مراسم شب آورده ایم و الان درب تالار گشوده خواهد شد و بلافاصله صدای باز شدن درب توجه همه را به خود جلب نمود و با خوشامدگویی مالک تالار، وارد ساختمان شده و از او خواستم که خود را معرفی کند و در مورد وضعیت شهرک صنعتی توضیحاتی مطرح نماید که وی این چنین بیان کرد: عباس علیزاده مالک تالار هستم و از سال ۱۳۸۶ در این مکان فعالیت می کنم و شهرک صنعتی مشکلات فراوانی دارد.

زمین و ساختمان های صنعتی  رها شده است

وی در ادامه گفت: باید به شهرک صنعتی رسیدگی شود و با مدیریت شهرک در این مورد صحبت کنید.
وی افزود: آسفالت خیابان ها و برق این شهرک باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد و برخی زمین های صنعتی را دریافت نموده اما بدون فعالیت رها شده است و برخی نیز به عنوان خانه باغ از آن استفاده می‌کنند.
وی اضافه کرد: می توان این چنین نیز بیان کرد؛ که شهرک صنعتی تعطیل است.
وی عنوان کرد: در این مکان سرقت بسیار صورت می گرفت و برای جلوگیری از این سرقت ها قرار بر این شد که دوربین نصب نمایند و ورودی شهرک را ساماندهی نمایند.

وضعیت نامناسب نظافت و فضای سبز شهرک صنعتی

در ادامه «حسین فتوحی» راننده پیشکسوت شرکت بتن استقامت گفت: اولین مشکل را خودتان باید متوجه شده باشید که آن مسئله آسفالت خیابان های شهرک صنعتی است.
وی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات موضوع نظافت و فضای سبز شهرک می باشد؛ اصلا وضعیت مناسبی ندارد.

درخواست همکاری از مسئولین  جهت نصب انشعاب گاز

وی افزود: برای دریافت گاز مسئولین مطرح نمودند؛ که باید هزینه تمام مساحت زمین را پرداخت کنید تا انشعاب گاز دریافت نمایید؛ اما نیازی به این کار نیست و فقط برای قسمت اداری نیاز به گاز خواهیم داشت از مسئولین درخواست دارم که همکاری لازم را جهت بهبود حال کارگران داشته باشند در غیر این صورت چگونه زمستان خود را در این مکان سرد خواهیم گذراند؟!.
وی با تاکید اینکه مشکل گاز را بررسی نمایید گفت: حتما از شهرک بازدید کنید که با چشمان خود مشاهده کنید که هیچکس در این مکان فعالیت نمی کند فقط تعداد انگشت شماری مشغول به کار هستند.
سپس به سمت وسیله نقلیه رفته و تصمیم بر آن شد که بازدید کوتاهی از شهرک صورت گیرد با گذراندن یک مساحت نه چندان طولانی ساختمانی به ظاهر بزرگ باعث توقفمان شد و همانطور که در ذهن می گذشت که در این مکان چه انجام می شود خودرویی نقره ای در نزدیکمان ایستاد بنابراین قبل از اینکه سوالی بپرسد خود را معرفی نموده و از وی پرسیده شد که این مکان چه شرکتی است و مدیریت این مکان کیست؟ که پاسخ داد: من «دهستانی» سرپرست این مکان هستم و این جا شرکت معدنچیان هست.

شهرک از روشنایی مناسبی برخوردار نیست

وی در پاسخ به این سوال که « مشکلات شهرک صنعتی چیست؟» گفت: روشنایی شهرک بسیار ضعیف هست و گاهی نیز با قطعی آب روبه رو می شویم و همچنین نظافت این شهرک بسیار وضعیت نامناسبی دارد.
وی همانند دیگران از وضعیت نا مطلوب آسفالت خیابان ها گلایمند بود.

آنچه که مشاهده می شد شهرک صنعتی نبود بلکه به شهرکی خفته برازنده تر بود؛ انتظار می رفت که با ورود به شهرک صنعتی با کارگاه های متنوع روبه رو شویم و از فعالیت کارگاه‌ها و تولیدات آن ها به خود ببالیم که شهر صنعتی و معدنی کارگاه های فعال نیز دارد؛ اما ساختمان هایی با درب های بسته مشاهده می شد؛ که بسیار تأسف برانگیز بود در این مورد چه باید اندیشید؟! و نکاتی که قابل تأمل بود وضعیت نظافت و فضای سبز شهرک بود که نیاز به طرح و برنامه خواهد داشت مسئولین شهرک صنعتی را دریابید.

گزارش: حدیث عباسی- حدیثه امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا