شرکت سنگ آهن بعد از سال 1404 نمی تواند از آب های متعارف استفاده کند

به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ چاه‌ها و قنات‌ها در کشور جزیی از میراث این سرزمین هستند؛ از این رو اگر کسی می‌خواهد چاهی را حفر کند و آن را مورد بهره‌برداری قرار دهد لازم است که پروانه بهره‌برداری داشته باشد. این پروانه به او اجازه می‌دهد از میراث ملی این سرزمین به صورت قانونی برداشت کند. از این رو صدور پروانه بهره برداری چاه آب برای حفر و بهره‌برداری چاه عمیق و نیمه عمیق برای کلیه بخش‌های مصرف (کشاورزی، صنعتی، شرب و سایر مصارف) صادر می‌شود؛ خبرنگار هفته نامه افق کویر پیرامون اخذ مجوز حفر چاه با “سید محمد حسن سعیدی” رییس اداره منابع آب منطقه ای شهرستان بافق گفتگو نمود:

تأمین آب شرب شهرستان بافق
وی گفت: آب شرب مورد نیاز شهرستان بافق از دو روش تأمین می شود. وی افزود: آب شرب شهرستان از چاه های موجود در شهرستان بافق و همچنین از خط انتقال آب از زاینده رود به شهرستان بافق تأمین می گردد.

وجود 20 حلقه چاه در شهر بافق
وی عنوان کرد: حدود 20 حلقه چاه موجود است که از این 20 حلقه چاه نزدیک به 140 لیتر بر ثانیه مجوز برداشت آب صادر شده است .

راه های دریافت مجوز حفر چاه
وی پیرامون اخذ مجوز حفر چاه آب شرب گفت: برای دریافت پروانه بهره‌برداری چاه آب متقاضیان باید مراحل، شرایط و مدارکی را تهیه و طی کنند تا این پروانه به آن‌ها تعلق بگیرد؛ اگر اداره آب و فاضلاب درخواست حفر چاه بدهد، باید مدارکی، از جمله مدارک مالکیت، اﺧﺬ درﺧﻮاﺳﺖ کتبی و غیره را تکمیل کند.

طرح پرونده در کمیسیون رسیدگی به پروانه ها
وی تصریح کرد: بعد از تکمیل مدارک پرونده به کمیسیون جهت دریافت مجوز برای حفر چاه ارسال می گردد و ﭘﺮوﻧﺪه در ﻛﻤﻴﺴﻴﻮن رﺳﻴﺪگی ﺑﻪ ﺻﺪور ﭘﺮواﻧﻪ‌ﻫﺎ و ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻣﺸﺨﺼﺎت ﻓنی ﭼﺎه در ﺻﻮرت اراﺋﻪ ﺟﻮاز ﺗأﺳﻴﺲ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺘﻘﺎضی و مجوز تغییر کاربری اراضی مطرح می شود.

چاه های با کیفیت شهرستان بافق
وی بیان کرد: در روستاهای شهرستان بافق 13 حلقه چاه وجود دارد که 50 لیتر بر ثانیه مجوز برداشت آب دارند و همچنین چاه های موجود در منطقه قطرم و صدرآباد جزء چاه های آب با کیفیت شهرستان بافق هستند.

شرکت سنگ آهن بعد از سال 1404 نمی‌تواند از آب های متعارف استفاده کند
وی پیرامون برداشت آب توسط شرکت سنگ آهن مرکزی از چاه های متعارف گفت: با توجه به بند (ع) تبصره 8 قانون بودجه 1402 شرکت مرکزی سنگ آهن تا سال 1404 مجاز است؛ که از چاه هایی که در اختیار دارد آب برداشت نماید.
وی افزود: شرکت سنگ آهن مرکزی پنج حلقه چاه در اختیار دارد؛ که بعد از سال 1404 مجاز به برداشت آب از این چاه ها نخواهد بود و باید از منابع آب نامتعارف آب مورد نیاز خود را تامین کند.

سعیدی با عنوان این مطلب که شهرداری موظف است شبکه آب شرب و فضای سبز خود را جدا کند؛ گفت: شهرداری بافق این کار را انجام داده است و بر این اساس چندین حلقه چاه با مجوز دارد و می تواند بهره برداری نماید .
وی اضافه کرد: بحث اینکه چاه ها با هم اشتراک دارند یا خیر باید از اداره آب و فاضلاب پیگیری شود که آیا چاهی از طرفین به یکدیگر واگذار شده است یا خیر؟

حدیث عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا