رییس بهزیستی شهرستان بافق عدم مناسب سازی اماکن ضعف شهرستان محسوب می شود

به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ ۲۵ تیرماه ۱۴۰۲ روز بهزیستی نامیده شده است و خبرنگاران افق بافق به همین مناسبت با “بتول کریمیان” رییس بهزیستی شهرستان بافق گفتگو نمودند؛ که در ادامه می خوانید:

کریمیان گفت: سه سال است که مدیریت اداره بهزیستی را به عهده دارم.

فروش بیشتر، نیاز به بازار ثابت دارد

وی در ادامه بیان کرد: در بهزیستی واحدهای مختلفی وجود دارد از جمله؛ واحد پیشگیری واحد توانبخشی؛ واحد مشارکت ؛واحد اجتماعی که هر کدام از واحدها خدماتی ارائه می دهند.
وی در پاسخ به این سوال که « آیا برای اشتغال مددجویان اقدامی صورت گرفته است؟» گفت: برای اشتغال زنان تحت پوشش بهزیستی سعی می شود که زمینه اشتغال برای آن ها فراهم گردد یا وارد مشاغل خانگی شوند و به مراکزی که نیاز به نیروی انسانی دارند معرفی می شوند و با مسئولین در این مورد مکاتباتی صورت گرفته است؛ اما هنوز بسیار جای کار دارد.
وی در مورد چگونگی فروش محصولات مدد جویان بیان کرد: اغلب به صورت مجازی محصولات خود را به فروش می رسانند و در نمایشگاه هایی که در سطح شهرستان و استان برگزار می شود؛ شرکت می کنند.
وی عنوان کرد: کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را به کار گیرند؛ می توانند به ازای هر نفر صد میلیون تومان وام دریافت نمایند.
کریمیان در پاسخ به این سوال که« آیا برای فروش بهتر محصولات در بازاریابی اقدامی صورت گرفته است؟» بیان کرد: بیشتر به صورت مجازی و با حضور در نمایشگاه ها محصولات خود را می فروشند و هنوز بازار ثابتی برای فروش محصولات مهیا نشده است.

عدم مناسب سازی اماکن ضعف شهرستان محسوب می شود

وی در مورد مناسب سازی ادارات و اماکن شهری گفت: طبق قانون باید اداره ها مناسب سازی را انجام دهند؛ مرکز درمانی که مددجو بتواند از آن استفاده کند وجود ندارد باید مراکز درمانی و دندان پزشکی ها و مطب ها نیز فضای مناسب را باید برای مددجویان ایجاد نمایند و عدم مناسب سازی اماکن ضعف شهرستان محسوب می‌شود.
وی افزود: اماکنی چون امامزاده عبدا… و برخی مساجد نیز فضای مناسبی برای رفت و آمد معلولین وجود ندارد و برخی مساجد نیز شیب مناسب را رعایت نکرده اند و برای مددجویان خطرناک می باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: مناسب سازی فقط برای استفاده معلولین نیست بلکه برای جانبازان و سالخوردگان نیز مفید می باشد؛ حتی افراد معمولی نیز اگر از آن استفاده نمایند برای سلامتی آن ها بهتر است و همچنین همه افراد روزی سالخورده می شوند و باید از این فضا استفاده کنند بدین صورت می توان گفت این موضوع عام المنفعه است و باید این مسائل دغدغه مسئولین باشد.

گزارش: حدیث عباسی- حدیثه امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا