رئیس اداره کتابخانه‌های مهریز خبر داد عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب به بهانه هفته کتاب

به گزارش پایگاه خبری افق بافق به نقل از ایسنا؛  رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز از تدارک اجرای ۴۴ عنوان برنامه با محوریت کتاب و کتابخوانی در این شهرستان خبر داد.

«سعید قریشی» به مناسبت سی و یکمین دوره بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار امروز سه شنبه(۲۳ آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: تبلیغ و تشویق مردم به کتابخوانی و مطالعه از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا خبرنگاران نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

وی افزود: همکاری کتابداران و خبرنگاران حوزه کتاب و کتابخوانی باید ادامه‌دار باشد و همگام با هم در پیشبرد اهداف کتابخوانی و ارتقای سطح مطالعه مردم تلاش کنند.

قریشی ادامه داد: شعار این دوره از هفته کتاب «آینده خواندنی است» انتخاب شده و با همت و تلاش کتابداران و مسئولین کتابخانه‌های عمومی شهرستان ۴۴ نوع برنامه با محوریت کتاب و کتابخوانی اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: ادای احترام کتابداران به مقام شامخ شهداء، برگزاری میزخدمت در محل نماز جمعه، رونمایی کتاب، اجرای پویش اهدای کتاب، اهدای دانایی، اجرای طرح کتابت قرآن کریم توسط کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه، نشست‌های کتابخوانی، کارگاه‌های آموزشی از جمله این برنامه‌ها است.

قریشی اضافه کرد: تقدیر از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی، اهدای کتاب به تعدادی از مدارس، ایجاد سه ایستگاه مطالعه کتاب در شهرستان، نمایشگاه کسب و کارهای کوچک در کتابخانه، برگزاری مسابقه ضرب المثل‌های ماندگار مهریزی، مسابقه تصویر سازی و تهیه کتاب ضرب المثل‌های مهریزی، تجلیل از کتابداران توسط مسئولین، نشست کتابخوان و جشنواره کتابخوانی به همراه تجلیل از کتابخوانان برتر در روستای گردکوه توسط بخشداری، معرفی کتاب در صبحگاه مدارس و کتابخوانی، قصه گویی و بازدید دانش آموزان از کتابخانه‌ها را از دیگر برنامه‌هایی که قرار است اجرا شود عنوان کرد.

این مسئول، راه‌اندازی کاروان‌های دانایی با رویکرد بازدید از کتابخانه ها، عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب از تاریخ ۲۳ تا  ۲۵ آبان ماه، نشست شعر صدای کتاب، بارگذاری کلیپ‌های آموزشی و معرفی کتابخانه‌ها در گروه‌ها و کانال‌های مجازی، مسابقه کتابخوانی، نصب بنر بزرگداشت هفته کتاب و معرفی کتاب‌های مفید در سطح شهر، تقدیر از برگزیدگان پویش‌های کتابخوانی و فعالین عرصه کتابخوانی، نشست خبری و تجلیل از جمعی از خبرنگاران حوزه کتاب را از شاخص‌ترین برنامه‌های کتابخانه‌ها در هفته کتاب بیان کرد.

یادآور می‌شود؛  هفته کتاب سالجاری از روز سه شنبه ۲۳ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا