دیدار برخی از مستأجرین غیر بومی با امام جمعه بافق رفاهیات کارگران بر عهده معادن و صنایع است

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ روز چهارشنبه 31 مردادماه برخی از مستأجرین غیر بومی با حجت الاسلام «حسینی» امام جمعه شهرستان بافق دیدار کردند؛ زن میانسالی از مستأجرین که اهل کوهبنان و دارای سه فرزند بود؛ گفت: 9 سال است که در شهرستان بافق ساکن هستم.
وی افزود: در حوالی خیابان «مهدیه» خانه یک خوابه اجاره نمودم؛ که با اصرار زیاد 30 میلیون تومان به عنوان رهن پرداخت نمودم و هر ماه 4 میلیون تومان نیز اجاره می پردازم.
وی بیان کرد: صاحب خانه اوایل 50 میلیون تومان رهن و 5 میلیون تومان اجاره درخواست کرده بود، اما با اصرار اجاره را کمتر کرد.
یکی دیگر از مستأجرین گفت: من چندین خانه را دیدم که 80 میلیون تومان برای رهن و 8 میلیون تومان برای اجاره گذاشته بودند و این خانه ها شرایط خوبی نیز نداشت.

وی افزود: در شهر مشهد با این مبلغ می توان خانه ای بهتر از این مورد پیدا کرد.

صاحب خانه ها به مستأجرین دارای سه فرزند خانه اجاره نمی دهند

یکی از مستأجرین در این دیدار بیان کرد: صاحب خانه ها اگر متوجه تعداد فرزندان شوند خانه اجاره نمی دهند؛ من دو فرزندم را در خانه خواهرم گذاشتم و خانه اجاره نمودم و حال که به نزد خود آورده ام ؛ صاحب خانه با طعنه می گوید این خواهرزاده شما است.
وی افزود: یک خانه سه خوابه را برای اجاره گذاشته بودند و عنوان شده بود که ترجیحا بدون فرزند؛ یک خانواده بدون فرزند یک خانه سه خوابه را برای چه می‌خواهد؟

آنچه مشاهده می شود با تبلیغات تفاوت دارد

یکی دیگر از مستأجرین که به حمایت از مستأجرین دیگر آمده بود؛ گفت: صاحب خانه من خیلی انسان خوب و با انصافی است؛ اما من در یک گروه عضو هستم که عکس خانه و قیمت را قرار می دهند و مبلغ اجاره را 10 میلیون تومان و 100 میلیون تومان رهن عنوان می کنند و وقتی برای بازدید از خانه می رویم آنچه مشاهده می کنیم با تمام عکس های تبلیغاتی کاملا متفاوت است.

آیا نباید بر املاکی ها نظارت شود

وی عنوان کرد: علت این گرانی ها چیست؟ آیا برای خانه های هر منطقه قیمت متناسبی ارائه نشده است؟ آیا نباید بر املاکی ها نظارت شود؟
وی اضافه کرد: اگر به خاطر معادن این اجاره ها را افزایش داده اند؛ مدتی است که شرکت‌ها و معادن یکی پس از دیگری تعطیل می شوند.
وی در ادامه بیان کرد: در شهرستان بافق هر موضوع منفی که روی دهد به وجود غیر بومی ها ربط داده می شود، مثلا بحث بدحجابی و سرقت ها؛ برخی نیز بیان می کنند که جوانان شهر بافق بیکار هستند؛ اما شما غیربومی ها اینجا دارای شغل هستید، در صورتی که همسر من در معدنی مشغول به کار هست که از گرد و خاک و غبار آن بیشتر بومی ها حاضر به کار در آنجا نیستند و دنبال میز و صندلی می باشند.

تأمین رفاهیات کارگران بر عهده بخش صنعت و معدن است

حجت الاسلام حسینی در این دیدار گفت: صنایع و معادن وظیفه دارند مسکن و زیرساخت های آموزشی و تفریحی کارگران خود را فراهم کنند.

مشکل نیروی کار برای معادن وجود دارد

وی افزود: در چند سال آینده معادنی آغاز به کار خواهند کرد؛ که اگر تمام افراد بیکار شهرستان را نیز به کار گیرند باز با مشکل نیروی کار روبه رو می شوند؛ بنابراین معادن و صنایع باید برای این موضوع برنامه ریزی کنند.

حدیث عباسی- حدیثه امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا