دغدغه مبینا فلاح کمانش بود

 دو کمان برای دختر کماندار بافق از سوی نهاد امام جمعه و جماعت بافق، پیگیری خرید از طریق شرکت سنگ آهن مرکزی صورت گرفت.
به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ «مبینا فلاح» با شکست برابر حریف ترکیه‌ای از صعود به جمع ۱۶ کماندار برتر المپیک بازماند.
وی چند دقیقه بعد از رویارویی‌ با ورزشکار ویتنام، مقابل «گوکر الیف»، ورزشکار ترکیه قرار گرفت و با نتیجه شش بر صفر شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. بدين ترتيب پرونده تنها كماندار ايران در المپيک پاریس بسته شد.

کماندار بافقی هنوز فرصت درخشیدن دارد و امید است در المپیک 2028 لس آنجلس، بهتر از این ظاهر شود.
بنابر برخی شنیده ها کماندار بافقی با مشکل کمان روبرو بوده که با پیگیری های که از سوی نهاد امام جمعه و جماعت بافق صورت گرفته دو کمان با کیفیت برای مبینا فلاح از طریق باشگاه آهن وابسته به شرکت سنگ اهن مرکزی خریداری شده است.
پیرامون موفقیت این ورزشکار بافقی در رشته تیر و کمان با «مهدی منصوریان»، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن گفتگویی صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه شهرستان بافق از شهرستان های مستعد ورزش محسوب می گردد؛ گفت: وجود ورزشکاران در رشته های مختلف در سطح ملی خود گواه این ادعا می باشد. وی افزود: شناسایی رشته های مزیت دار در شهرستان باتوجه به استعداد ها که در سطح ملی و بین المللی است از اهداف اصلی باشگاه است. وی ادامه داد: خوشبختانه برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است که برای اولین بار شناسایی رشته های مزیت دار امکان پذیر شد. این موضوع را با برنامه های پژوهشی، سند توسعه در سطح ملی و بین المللی درراستای شاخص شدن نام شهرستان بافق و باشگاه سنگ آهن تا بدست آوردن نتیجه نهایی پیگیری خواهم کرد.

تیراندازی با کمان یکی از رشته هایی که دارای استعداد است
وی افزود: رشته هایی که شهرستان در آن نشان داده موفق است و دارای زمینه و استعداد است، یکی همین رشته تیراندازی با کمان است. این رشته سابقه طولانی دارد؛ حتی در دوره اسلام هم پیامبر اکرم(صلی ا.. علیه و آله وسلم) به آن اشاره کرده است.
وی ادامه داد: مبینا فلاح یکی از ورزشکاران خوب و با استعدادی است که از سال 1391یا 1392 وارد این رشته ورزشی شد و در طی این مدت 10 سال، توانست پیشرفت و جهشی قابل توجه داشته باشد.

بانوی کماندار به عنوان اولین ملی پوش استان یزد
وی بیان کرد: این ورزشکار در سال 2017 به عنوان اولین ملی پوش بانوی استان یزد و بافق شناخته شد و در مسابقات جوانان که نیز در آمریکا برگزار گردید، مقام سوم را ازآن خود نمود، سپس مورد شناسایی قرار گرفت و به عنوان ورزشکار نخبه در این رشته ورزشی از سوی فدراسیون انتخاب شد و برای درخشش بیشتر او برنامه ریزی گردید؛ اما متاسفانه زمانی که از مسابقات بازگشت، به دلیل اینکه باشگاهی در شهرستان نبود که او را همراهی کند در سایر باشگاه های مختلف کشور به تمرین پرداخت، اما یک افت شدید در او ایجاد شد که دیگر نتوانست در تیم ملی حضوریابد.

وی در ادامه اضافه کرد: این ورزشکار در مسابقات بسیار مهم حضور داشت و برای اولین بار توانست در المپیک دانشجویان جهان که یکی از مهم‌ترین رویدادهای مسابقات جهانی بعد از المپیک است خوش بدرخشد.
وی عنوان کرد: مبینا فلاح، تنها نماینده دختر دانشجوی ایران، در مسابقات دانشجویی المپیک دانشگاه جهان شرکت کرد و بعد از آن در رقابت های نفس گیر و انتخاب تیم ملی برای مسابقات آسیایی «هانگژو » که یکی از مسابقات مهم بازی های آسیایی و به نام المپیک آسیایی شناخته می شد، بانوی کماندار بافق توانست در دقیقه 90 اسم خود را تثبیت کند.

دغدغه باشگاه و فدراسیون کشور دریافت سهمیه المپیک
وی یادآور شد: با انتخاب تیم ملی، رکورد تاریخی «زهرا نعمتی پور» توسط مبینا فلاح شکسته شد و به نام خود به ثبت رساند و به عنوان اولین بانوی استان یزد در مسابقات آسیایی شرکت کرد و در لیگ دو نفره تاریخ سازی نمود و ۴ تیم برتر تیم‌های آسیایی با آقای «شعبانی» که او از نیروهای یزد و میبد است این افتخار نصیب کشور و استان شد.
وی ادامه داد: مهمترین دغدغه برای باشگاه و فدراسیون کشوری دریافت سهمیه المپیک بود؛ زیرا تاکنون هیچ کدام از ورزشکاران این رشته نتوانسته بودند این جایگاه را کسب نمایند.
وی در ادامه اضافه کرد: آخرین رویداد در خرداد ماه در ترکیه برگزار شد و تاریخ سازی مبینا فلاح از آنجا رقم خورد و باعث شد که با تلاش‌ها و زحمت‌های ۱۶ ساعته و تمرین مداوم در کمپ‌های تیم ملی حضور داشته باشد.

ورزشکاران شهرستان می توانند در بالاترین سطح ورزشی بدرخشند
مهدی منصوریان عنوان کرد: آنجا توانست جدا از کسب سهمیه المپیک به بخش پایانی مسابقات جام جهانی راه یابد و مقام دوم مسابقات جهانی را کسب نماید که این یک افتخار بزرگ برای کشور، استان و باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن شد و نشان داد که بچه‌های این شهرستان و این دیار می‌توانند در بالاترین سطح ورزشی دنیا که المپیک نیز هست حضور پیدا کنند.

دغدغه مبینا فلاح تیر و کمانش بود
وی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که خیلی دغدغه مبینا فلاح بود، بحث تیر و کمان مطرح شد؛ باتوجه به اینکه تحریم هستیم؛ عملا امکان خرید تیر و کمان از سوی شرکتهای اصلی وجود نداشت. ضمنا شرکتهای تولید کننده برای تبلیغ محصول خود حتما کمان های خود را به ورزشکاران مطرح در المپیک رایگان اعطا می کردند ولی برای مبینا فلاح امکان پذیر نبود. متاسفانه به خاطر سیاست‌هایی که وجود داشت و تحریم‌هایی که از سوی آمریکا علیه ایران بود آن اسپانسر کشور اروپایی و آسیایی حاضر نبودند تا تیر و کمان در اختیار ورزشکار ایرانی قرار دهند.

خرید دو کمان با کیفیت
مهدی منصوریان گفت: بعد از حضور خوبی که فلاح در ایران داشت و استقبال خوبی که توسط مدیران شهرستان و استانی انجام شد همچنین بازدید و سرکشی از این ورزشکار صورت گرفت که در یکی از این بازدیدها مبینا فلاح از نداشت کمان با کیفیت گلایمندی نمود؛ امام جمعه شهرستان حضور داشت و پیگیر شد تا کمانی برای فلاح خریداری بشود که این اتفاق انجام شد؛ و از طریق مدیر شرکت ،معاونین و هیئت مدیره باشگاه دو کمان با کیفیت خریداری شد.

نوش داروی بعد از مرگ سهراب
وی اضافه کرد: این کار زمان بر شد؛ دقیقاً چند روز قبل از اعزام وی به المپیک به دستش رسید و وی نتوانست با این کمان ها تمرین خوبی داشته باشد و به قول خودمان قلق‌گیری خوبی صورت بدهد؛ ولی به هر حال این اتفاق خوشبختانه انجام شد طبق قانون المپیک که هر ورزشکار باید دو اسلحه داشته باشد دو اسلحه خریداری و تحویل وی شد و انصافاً در این مسابقات المپیک جدا از اینکه در مرحله اول، نفر بیست و هشتم شد و تاریخ سازی کرد برای اولین بار در تاریخ این رشته در کل ادوار مسابقات تیر و کمان در سطح کشور موجب شگفتی شد.

ورود به مرحله یک شانزدهم
مهدی منصوریان عنوان کرد: مبینا فلاح توانست در جمع ۳۲ نفر تیم طلایی، حریف ویتنامی خودش را شکست دهد و در جمع 16 تایی قرار بگیرد و دل مردم بافق را شاد کند.
وی تصریح کرد: این نشان می‌دهد شهر بافق شهر فوق العاده مستعدی است؛ اگر برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد! اگر درست حمایت شود! اگر درست بتوانیم شناسایی کنیم آن نفراتی که در سطح ملی و بین المللی افتخاراتی را برای کشورشان کسب می کنند.

بافق بیشترین ملی پوش را در بردارد
مدیرعامل باشگاه آهن بافق گفت: اولین بار در سه سال گذشته، نزدیک به ۱۱ ملی پوش در رشته‌های مختلف که یکی از آن رشته‌ها که فوق العاده مستعد در این شهرستان است و بیشترین ملی پوش را دارد و مزیت‌دار می باشد؛ رشته هندبال است.در بحث دختران در رده‌های پایه در این سه سال توانستیم نام بافق و نام این رشته را که به عنوان یک رشته مستعد منطقه است معرفی کنیم.

قهرمانی و نایب قهرمانی دختران هندبالیست
وی ادامه داد: دختران ما در رده نوجوانان و جوانان و نونهالان توانستند در چند سال پیاپی قهرمان یا نایب قهرمان کشور بشوند و در سال گذشته قهرمان ایران شدند و همین موجب شد فدراسیون موضوع شایسته سالاری را مطرح کند و بر روی آن تاکید داشت تا اتفاق بیفتد و تعدادی از ورزشکاران دختر در رده‌های مختلف تیم ملی حضور پیدا کنند که در حال حاضر در رده نوجوانان و جوانان و بزرگسالان ما ملی‌پوش‌هایی داریم. سرمربی لیگ برتر ما به عنوان مربی تیم ملی بزرگسالان است. وی عضو کمیته فدراسیون است که برای اولین بار این موضوع اتفاق افتاده و در پسران این موضوع رقم خورد و در تیم ملی نوجوانان ما دو تا از بازیکنان شهرستان انتخاب شدند.

منصوریان گفت: خودم به عنوان سرپرست تیم ملی نوجوانان ایران که ۲۰ روز دیگر بازی‌های آسیایی آن آغاز می‌شود، حضور خواهم داشت و این نشان می‌دهد که ما می‌توانیم این موضوع را پیگیری کنیم و بیشتر ورزشکاران دیگر را در این رشته معرفی کنیم، حتی در پاورلیفتینگ و در لیفت قوی‌ترین مردان ایران «امیری» بازیکن تیم ملی در مچ اندازی «خواجه ای» و «تشکری» به عضویت تیم ملی درآمدند.
وی افزود: در دو سال اخیر قهرمان ایران شدند و حرف برای گفتن دارند و این نشان می‌دهد ما روی برنامه‌ای که برنامه‌ریزی کرده بودیم داریم ریل گذاری را درست انجام می‌دهیم. در کنارش قطعاً با توجه به این موضوع زیرساخت‌ها را تقویت می کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی هم که بود در این سه سال توانستیم زیرساخت‌ها را توسعه دهیم و در حال توسعه است باز هم نیاز است که ما یک کمپ خیلی خوبی داشته باشیم و با توجه به اینکه نگاه باشگاه، نگاه ملی است این موضوع را پیگیری می‌کنیم و موضوع زمین‌ها و منابع مالی آن که اگر حل شود این کمپ ملی در سطح بافق احداث شود و جدا از اینکه آورده اقتصادی دارد برای شهرستان خوب است؛ قطعا تعداد ملی‌پوشان ما در رشته‌های مختلف بیش از پیش خواهد شد؛ مثلا در رشته دو و میدانی ملی پوش خواهیم داشت.
وی افزود: در صورتی که بتوانیم بحث ورزشگاه و استادیوم را به سامان برسانیم؛ کمک قابل توجهی خواهد شد…!

محمد حسین تشکری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا