حجت الاسلام ” هادی سمتی” رئیس اداره سازمان تبلیغات بافق؛ پیرامون صورتجلسه هیئتات مذهبی بافق: اگر فردی امضاء نمود باید مسئولیت آن را بپذیرد

به گزارش پایگاه خبری افق بافق به نقل از هفته نامه افق کویر؛ در پی اعلام مصوبات شورای هیئات مدهبی شهرستان بافق در فضای مجازی به تاریخ سی و یکم تیرماه 1402 بسیاری از نقدها به این صورتجلسه وارد شد.

این صورتجلسه که با نام« نحوه برگزاری هیئات مذهبی، فرهنگی شهرستان بافق در عصر روز تاسوعای حسینی و عاشورای حسینی در سال 1402 » است در سی بند می باشد که به امضای معاونت سیاسی و امنیتی  و اجتماعی فرمانداری بافق، اداره تبلیغات اسلامی ، نیروی انتظامی و هیئتات مذهبی رسیده است. برخی از شهروندان در تماس با خبرنگار هفته نامه افق کویر انتقاداتی داشته اند که برای روشن شدن ابعاد آن خبرنگار ما صبح امروز به سراغ سازمان تبلیغات اسلامی بافق رفته و مساله را در میان گذاشت. این قبیل افراد معتقد هستند که تصمیات شورا موجب خواهد شد تا برگزاری تاسوعا و عاشورا از روح کلی خود؛ یعنی مردمی بودن خارج شده و به سمت دستوری پیش برود و در دراز مدت فرهنگ تاسوعا و عاشورا که سالیان سال در میان مردم رواج داشته به حاشیه کشیده شود. در این باره حجت الاسلام ” هادی سمتی” رئیس اداره سازمان تبلیغات بافق گفت:

شورای هیئات مذهبی که بیش از 20 سال قدمت دارد؛ مصوباتی برای مراسم تاسوعا و عاشورا ارائه می دهد و برای ماه محرم و صفر برنامه ریزی می نماید و همچنین مصوبه ها به اطلاع همه هیئت ها می رسد  و همه تایید نمودند و مصوباتی است که سالهای قبل نیز مطرح شده است.

وی بیان کرد: فقط  دو یا سه بند به تصمیمات اضافه گردیده است.

وی در مورد مصوبات ارائه شده افزود: با توجه به این که مصوبات در سال های قبل نیز مطرح گردیده است؛ اگر فردی به این تصمیمات اعتراض داشته باشد باید مصوبات  سال های گذشته را نیز قبول نداشته باشد.

وی تصریح کرد: هر قانون غیرخدایی کامل نیست؛ اما نکته مهم این است؛ که وقتی مصوبات در شورای هیئات امضا می شود یعنی قابل پذیرش هست و اگر فردی امضا کرد؛ نمی تواند نقد جدی داشته باشد و باید مسئولیت امضای خودش را بپذیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا