حجت‌الاسلام سعادت‌فر گفت: محصول زمینه سازی و برنامه ریزی برای مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف، حرکت در مسیر عدالت است. 

به گزارش پایگاه خبری افق بافق به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام سعادت‌فر، امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: باید انقلاب با کمک مردم اداره و مدیریت شود و مردم در اقتصاد وسیاست سهیم باشند که این مسئله مهمی است. 

او بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در سطح جامعه وجود دارد، مسئله فقر و اختلاف طبقاتی است و در همین شهر هم افرادی برای تامین نیاز‌های اولیه خود دچار مشکلات جدی هستند.

حجت‌الاسلام سعادت‌فر گفت: در شهرستان بافق مشکلات به مراتب در برابر منابع و اراده‌های مردم، حقیر و کوچک است و با برنامه ریزی و عزم واراده قابل حل است.

او خاطرنشان کرد: یکی از راه حل‌های پیشنهادی در این زمینه، این است که علاوه بر کمک‌های روزمره و معیشتی، افراد بی بضاعت خودکفا شوند.

خطیب جمعه بافق ادامه داد: این‌ها ۲ گروه هستند که برخی توان کار دارند و برای آن‌ها باید شغل فراهم کرد و برخی دیگر توان کار ندارند و باید زمینه سازی اشتغال آن‌ها فراهم شود.

او گفت: یکی از راه حل‌ها برای افرادی که توان کار ندارند این است که باید در شهر مجموعه‌های تجاری احداث شود و درآمد حاصل از آن، وقف محرومین و مستضعفین شود.

حجت‌الاسلام سعادت‌فر افزود: می‌توان برای این افراد در تعاونی‌ها و شرکت‌ها سرمایه گذاری کرد و سود حاصل از آن‌ها، کمک حال معیشت این افراد شود که این‌ها نیازمند سرمایه است.

او بیان داشت: اگر مسئولیت‌های اجتماعی معادن هم به کمک آمد و و از طرف مستضعف در یک تعاونی یا شرکتی سرمایه گذاری شد، سرمایه این فرد از سمت خیرین تامین شده و زندگی او بیمه می‌شود.

امام جمعه بافق گفت: این‌ها باید سیاست گذاری و ریل گذاری شود و اگر زمینه مشارکت برخی از مردم فراهم شود، منابع پایداری به وجود می‌آید که فقر را از بین می‌برد.

او تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات این شهر کمبود فضای آموزشی و امکانات آموزشی است و اگر نگاهمان تنها به منابع دولتی و حمایتی معادن باشد، وضعیت همینگونه می‌ماند.

حجت‌الاسلام سعادت‌فر ادامه داد: اگر بخواهیم سرعت پیشرفتمان را تغییر دهیم، راه حل آن یک مثلث سه ضلعی است که یک ضلع آن کمک‌ها و سرمایه گذاری‌های دولتی، ضلع دیگر آن ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی معادن و ضلع سوم توان ویژه مردم برای گره گشایی مشکلات، است.

او گفت: مردم پای کار هستند، اما مشکل مدیران هستند که باید برای زمینه سازی مشارکت مردم در حوزه‌های گوناگون، برنامه ریزی بیشتری داشته باشند.

خطیب جمعه بافق گفت: مردم باید با توان خود پای کار باشند تا با همکاری آن‌ها مشکلات حل شود و اینجا جایی است که باید جوانان، بسیج، تشکل‌ها و… به میدان بیایند و برنامه ریزی و مطالبه گری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا