جدال شهرک بنیاد مسکن بافق با مشکلات

به گزارش پایگاه خبری افق بافق ؛ در پی تماس و پیامک های برخی از شهروندان گرامی مبنی بر مشکلات محله “بنیاد مسکن”بافق خبرنگاران هفته نامه افق کویر، در روز یکشنبه 10 دی ماه سالجاری، در این شهرک حضور یافته تا مشکلات این منطقه را از زبان شهروندان شنیده و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین باشند.

برای آسفالت معابر تعیین وقت نشده است
ابتدا یکی از ساکنین شهرک که تمایل به معرفی خود نداشت گفت: زمانی که می خواهم وارد شهرک شوم باید تمام شیشه‌های ماشین بسته باشد، خیابان ورودی آسفالت نیست و ماشین پر از خاک می شود. البته ناگفته نماند یک زیرکوبی انجام شده؛ اما مشخص نیست چه زمانی برای آسفالت اقدام خواهند کرد.
وی ادامه داد: تاکنون مسئولین، از جمله نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و رییس بنیاد مسکن جویای مشکلات و برای بازدید در این محله حضور یافته؛ ولی هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

تردد در کوچه ها مشکل است
بانویی 45 ساله افزود: از زمانی که فاضلاب شهرکی به این محله ورود کرده، کوچه ها از قبل وضعیت بدتری به خود گرفته است و تمام کوچه ها پر از چاله های عمیق و فراوان شده است و باید فردی را پیدا کرد تا این وضعیت را بهبود بخشد با این شرایط رفت و آمد در کوچه ها دشوار است.

زباله های انباشته شده موجب تجمع حیوانات و حشرات شده است
مرد 32 ساله اضافه کرد: نظافت کوچه‌ها از وضعیت نامناسبی برخوردار است، یک سطل زباله در این شهرک وجود دارد که همیشه سرازیر از زباله است و یک سطل زباله برای این محله کافی نخواهد بود، به دلیل عدم جمع آوری این زباله ها حجم زیادی از زباله انباشته شده و باعث تجمع حیوانات و حشرات موذی گردیده است.

در شهرک بنیاد مسکن مراکز آموزشی وجود ندارد
سپس “کارگران” یکی از ساکنین محله عنوان کرد: در شهرک بنیاد مسکن، مراکز آموزشی و بهداشتی وجود ندارد و تا مدتی پیش خط و سرویس نیز وجود نداشت و خانواده ها می بایست فرزندان خود را صبح زود به کنار میدان “معلم” برده و منتظر ماند تا با اتوبوس شهری فرزندان را راهی مدرسه کنند و برخی مواقع نیز از اتوبوس خبری نبود و در حال حاضر یکی سرویس برای این محله قرار داده اند که جای تشکر دارد.

با کمک همسایه ها چاله ها را پر نمودیم
وی افزود: کوچه ها از وضعیت آسفالت مناسبی برخوردار نیست، مدتی پیش کوچه های را کنده و رها نموده اند که با کمک همسایه ها چاله ها را پر نمودیم و هر بار که بارندگی یا همسایه ها شست و شو انجام می دهند.
وی بیان کرد: عدم شیب بندی مناسب کوچه باعث شده است که در زمان بارندگی آب داخل کوچه جمع شود.
وی گفت: چند روزی است که قسمتی از کوچه فرو نشسته و هیچ کسی برای پر کردن این چاله اقدام نکرده است؛ بنابراین بنده یک شاخه خرما و آجر در این حفره قرار دادم تا همسایه ها اطلاع داشته باشند.

در این محله نانوایی و میوه فروشی وجود ندارد
بانوی که تمایل به معرفی خود نداشت عنوان کرد: شهرک از روشنایی کافی برخوردار نیست و در شب اگر کودکی در این محله در حال عبور باشد اصلا دیده نمی شود و همچنین در این محله نانوایی و میوه فروشی وجود ندارد.

شب ها کوچه ها به محلی برای جولان سگ های ولگرد مبدل می شود
وی ادامه داد: شب ها، کوچه ها به محلی برای جولان سگ های ولگرد مبدل می شود و ما از ترس جرأت بیرون رفتن از منزل خود را نخواهیم داشت.

باغچه ها مانند سطل زباله شده است
بانوی 55 ساله بیان کرد: اصلا این محله فضای سبزی ندارد و داخل باغچه ها مانند سطل زباله شده است، همسایگان چندین مرتبه باغچه را تمیز نمودند؛ اما چون نهالی در این باغچه ها کاشت نشده است باز به محل تجمع زباله ها تبدیل شده است.
وی ادامه داد: در محله مسکن ملی 40خانوار بهزیستی و 40خانوار تحت پوشش کمیته امداد زندگی می کنند و باید بیشتر به این محله که بیش از 250 نفر ساکن هستند توجه شود.

چراغ های کوچه به صورت یک در میان روشن است
مرد 40 ساله عنوان کرد: روشنایی این محله بسیار ناکافی است و چراغ های کوچه به صورت یکی بود یکی نبود روشن است و با ترس و لزرزباله های خود را در سطل قرار دهیم، زیرا سگ های ولگرد در این محل بسیارند، سوال بنده این است اهالی این شهرک چگونه از منازل خود بیرون بیایند؟ اهالی امید دارند که این محله وضعیت مناسب تری در آینده پیدا کند.
وی اضافه کرد: هم اکنون یک سگ حدود یک ماهه است که در کوچه است و چندین بار که درب منزل بنده باز بوده وارد خانه شده و همسرم با هزار زحمت این سگ را بیرون کرده است؛ اما هنوز که هنوز در این کوچه رها است.
یکی دیگر از همسایگان اضافه کرد: در شب یلدا از منزل یکی از همسایگان سرقت صورت گرفت و کلید در قفل ورودی خانه که می شکند ناامیده شده و به انباری داخل حیاط رفته و از انبار حبوبات، رب گوجه و ماشین ریش تراشی و غیره را به سرقت برده بودند، همچنین شیشه ماشین یکی از همسایگان را شکسته اند و ضبط خودرو اش را به سرقت برده اند همچنین در این محله افراد غیربومی زیاد شده اند.

حدیث عباسی _ حدیثه امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا