تحمل اخلاق بد همکارم برای من دشوار است

به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ گاهی در محیط کار همکارانی وجود دارند که عصبانی بوده یا رفتار مناسبی ندارند و در روابط کار با آن ها دچار مشکل می شوید. نحوه برخورد با همکار عصبانی در این مواقع از اهمیت زیادی برخوردار است.گروه خبری افق کویر به مناسبت پنج آبان ماه روز همکار بداخلاق با تنی چند از همشهریان گفتگو کرده که در ادامه می‌خوانید:
ابتدا ” سلیمان خدابخشی” گفت: بنده در محیط کار همکار بداخلاق داشته که تحمل اخلاق او دشوار بود همچنین همکار خوش اخلاق و با معرفت دارم و هنوز بایکدیگر در ارتباط بوده و در مشکلات و سختی ها در کنار هم هستیم.
در ادامه بانوی که تمایل به معرفی خود نداشت افزود: بیشتر از نصف روز را در محل کار خود می گذارنم و همینطور که زمان می‏‌گذرد متوجه می‌‏شویم که همکاران تبدیل به خانواده دوم ما شده‌‏اند. این احساسی است که در خوش‏بینانه‌‏ترین حالت در مورد محیط کاری‌‏ خود داریم و دلمان می‌‏خواهد همینطور ادامه داشته باشد.

شر همکار بد هرچه زودتر کم کنیم
وی درادامه خندید و گفت: اما تمام این رویای زیبا، با حضور یک همکار بد، نقش بر آب می‌‏شود دیگر سرکار رفتن‌مان می‌‏شود یک کابوس آزار دهنده؛ حتی می‌‏شود شبیه یک داستان جنایی که در آن به‌‏دنبال راهی هستیم که شر آن همکار بد را هر‏چه زودتر کم کنیم.
سپس ” علیرضا رضایی” بازنشسته راه آهن افزود: در هر ارگانی که مشغول به کار باشید، انسان ها با خصوصیات اخلاقی متفاوت در کنار یکدیگر مشغول به انجام کار هستند. بنده به واسطه کار خود با انسان های زیادی در ارتباط بودم و پس از بازنشستگی به مدت 19 سال راننده تاکسی شدم و با مردم در ارتباط هستم.
وی گفت: همکار بداخلاق داشته ام که با دیدن او روی برمی گردانم زیرا او بسیار بداخلاق بوده است.

همکار خوش اخلاق از برادربه من نزدیک تر است
“رضایی” در پاسخ به این سوال آیا بدلیل اینکه همکارخود بداخلاق بوده است این باعث شده است که کار خود را به خاطر او تغییر دهید؟ گفت: نه اصلا، من همیشه سرگرم کار خود بودم و اخلاق بد همکارم را تحمل می کردم و الان هم که بازنشسته شدم خاطره خوبی از او ندارم، چون بسیار به بنده ضرر و زیان رسانده است. همکار خوش اخلاق هم داشتم که از برادر به من نزدیک تر است.

مجبور به ترک کار
“محمدی” عنوان کرد: فرقی نمی‌‏کند در چه شرکت و سازمانی کار می‏‌کنید، زیرا همکاران بداخلاق همه‏ جا وجود دارند؛ درست مانند هوایی که نفس می‏‌کشید! بیشتر اوقات، رفتار همکار بد آن‏قدرها دست و ‏پا گیر نمی‌‏شود که بخواهید محل کارتان را ترک کنید و یا با او وارد میدان جنگ شوید؛اما گاهی اوقات با وجود این همکارانِ بداخلاق مجبور می‌شوید به ترک کار فکر نمایید که واقعاً این تصمیم بسیار سختی است.
“سنبل” 54 ساله بیان کرد: اگر در یک جامعه افراد خوش اخلاق و گشاده رو باشند، خیلی بهتر است که چهره ای عبوس و ناراحت داشته باشند.
وی تصریح کرد: خود نیز هم همکار خوش اخلاق و بداخلاق داشتم؛ ولی من هر کدام از همکاران خود را که می بینم از دیدنشان لذت می برم.
برزگری بیان کرد: به نظر بنده همکار خوش اخلاق و بد اخلاق نداریم بعضی از افراد نمی تواند با دیگران ارتباط برقرار کنند.
وی ادامه داد: از افرادی که انرژی آن ها مثل من است را در کنار خود نگه داشته و همیشه از دیدن آن ها خوشحال می شوم ؛ اما کسانی که مثل من نبودند به نظرم بداخلاق نیستند.

همکارم را به خدای خود می سپارم
زنی 29 ساله گفت: اگر من بخواهم با همکار بداخلاقم در محیط کاری تذکر دهم که اخلاق تو درست نیست، بیشتر خود را نیز اذیت نموده؛ بنابراین اخلاق همکار خود را نیز نمی توانم عوض نمایم پس بنده زیاد با او جر و بحث نمی کنم و او را به خدای خود می سپارم.

به خاطر اخلاق بد همکارم مسئولیت و با حقوق و مزایایی کمتری پذیرا شدم
مرد 55 ساله گفت: در یکی از سازمان های شهرستان مشغول به کار هستم در سرکار خود یکی از همکارانم اخلاق خوبی ندارد و بنده هرروز با او درگیری داشته تصمیم گرفتم کار خود را تغییر بدهم و یک مسئولیت دیگر با حقوق و مزایایی کمتری را پذیرا شوم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا