بگو و مگو بر سر واگذاری اراضی جهت دام سبک

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ برخی از متقاضیان پرورش دام سبک در تماس با دفتر هفته نامه افق کویر مراتب اعتراض خود را به عدم تخصیص زمین جهت پرورش دام سبک در منطقه صدرآباد بافق، جنب مجتمع گاو شیری اعلام داشتند.
یکی از آنان گفت: جهاد کشاورزی 4 سال پیش از 285 نفر متقاضی ارقامی بین 15 تا 25 و 30 میلیون از متقاضیان دریافت کرد؛ ولی تاکنون اراضی را به مردم واگذار نکرده است.
بانویی که نمی خواست نامش فاش شود گفت: من از مسئولین درخواست دارم تا هر چه سریع تر به این موضوع ورود پیدا کرده و مشکل این قشر از جامعه را حل نمایند. خبرنگار ما با رئیس جهادکشاورزی گفتگویی انجام داد.

پروار بندی صدرآباد یک مجتمع خود گردان است
” حمید عسکری” رییس جهاد کشاورزی بافق در مورد مجتمع پرورش دام سبک گفت: پروار بندی صدرآباد یک مجتمع خود گردان است؛ یعنی دولت هزینه زیر ساخت آن فضا را نمی پردازد.
وی افزود: هزینه زیر ساخت بر عهده افرادی است؛ که در آن مجتمع مستقر می شوند؛ بنابراین هزینه آب و گاز بر عهده خودشان است و به همین علت مجتمع خودگردان نام دارد.

نقشه های GIS تهیه و بارگذاری شده است
وی بیان کرد: واگذاری زمین برعهده جهاد کشاورزی است و واگذاری زمین مراحلی دارد در ابتدا موافقت اصولی برای تمام افراد صادر شده و مستندات آن موجود است و بعد از صادر شدن موافقت اصولی مرحله نقشه کشی است و باید چهارگوشه زمین زمان تحویل مشخص باشد و این کار را نظام مهندسی برای283 نفر انجام داده است و نقشه های GIS تهیه و بارگذاری شده است.
وی عنوان کرد: برای واگذاری، زمین باید در پنجره واحد زمین در امور اراضی ثبت بشود و یکی از مدارک مورد نیاز این است که فرد به دفترخانه مراجعه کند و تعهد محضری بدهد؛ که فرد کارمند نیست؛ چون کارمند دولت نمی تواند زمین دولتی بگیرد و تا به الآن نزدیک به 60 نفر مراجعه نمودند.
وی تصریح کرد: شرکت پامچال از منابع طبیعی استعلام می کند و از آب منطقه ای برای تخصیص آب و زمین استعلام می گیرد سپس منابع طبیعی تخصیص زمین را انجام می دهد.
عسکری اظهار کرد: پرونده بعد از تکمیل برای قرارداد اجاره ارسال می شود و هرچه زودتر این مراحل انجام شود؛ پروند نیز زودتر به سرانجام می رسد.
وی افزود: کلیه زیر ساخت ها؛ از جمله لوله کشی آب انجام شده است و همچنین کلیه لوازم برق خریداری شده است؛ ولی بحث این بود؛ که تا تیرهای برق نصب نشده ماسه ریزی نیز انجام نشود.
وی بیان کرد: مرجع واگذاری، امور اراضی است و مجتمع در کارگروه زیر بنایی امور استان نیز مطرح و در سال 88 این موضوع مصوب شده است؛ بنابراین متقاضیان کارها را انجام بدهند و هر جا مشکلی بود پیگیری خواهد شد.

از سال 1389 به بعد اراضی به صورت اجاره ای واگذار می شود
وی عنوان کرد: در پاسخ به این پرسش که چرا زمین اجاره ای است؟ باید گفت؛ که این قانون است و از سال 1389 به بعد اراضی به صورت اجاره ای واگذار می شود و تنها جایی که می شود سند گرفت؛ شهرک های صنعتی یا شهرک های کشاورزی هست و به این دلیل است که زمین را از دولت خریداری می کنند و این اقدام قانونی می باشد و می توانند سند دریافت کنند.
وی گفت: زیرساخت های زمین که آماده شد؛ هزینه آماده سازی را منظور می کنند و به فروش می رسانند به همین دلیل می توانند سند دریافت کنند.

حدیث عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا