برای دریافت وام اشتغال زایی مراحل خیلی سختی را باید گذراند

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ صنعت حصيربافی و سبدبافی، از جمله صنايع دستي بومي و اصيل شهرستان بافق است؛ که از گذشته‌هاي دور تاکنون در اين منطقه رواج داشته؛ اما به دلیل مشکلات خاصی که مواد اولیه طبیعی به دلیل فصلی بودن، تنوع کم و آسیب به دست ها و … ایجاد می نماید، هنرمند بافقی از تسمه به عنوان جایگزین استفاده می کند؛ خبرنگار افق کویر با «آزاده عسکری» بانوی هنرمند در این حرفه گفتگو نموده؛ که در ادامه می‌خوانید:
بانوی هنرمند خود را اینگونه برای خوانندگان هفته نامه افق کویر معرفی نمود: آزاده عسکری هستم 33 ساله و دارای دو فرزند بوده که دو سال است به صورت حرفه ای در صنایع دستی تسمه بافی فعالیت می کنم.

تقاضا برای خرید محصولات حصیری خیلی کم بود
وی گفت: قبل از آن که به حرفه تسمه بافی روی آورم در حرفه صنایع حصیر بافی فعالیت می نمودم و سبد، سفره، پادری و … می بافته و در نمایشگاه هایی که در سطح شهرستان برگزار می شد؛ محصولات خود را عرضه می نمودم؛ اما متأسفانه تقاضا برای خرید محصولات حصیری خیلی کم بود و چون بیشتر بانوان شهرستان به حصیربافی روی آورده بودند و محصولات خود را داشتند.
وی در پاسخ به این پرسش که «چگونه با حرفه تسمه بافی آشنا شدید» گفت: در فضای مجازی محصولات تسمه بافی را مشاهده نمودم و متوجه شدم که بافت آن شبیه به حصیربافی است؛ بنابراین در کلاس های آموزشی به صورت مجازی شرکت نموده و دوره های آموزشی را سپری نمودم.
ترجیح دادم که به تسمه بافی روی بیاورم
وی افزود: برخی موافق نبودند، از حصیربافی به تسمه بافی روی آورم ، اما با اشباع شدن محصولات حرفه حصیربافی در شهرستان ترجیح دادم که تسمه بافی را دنبال کنم.
وی بیان کرد: تسمه بافی نیز مزایای خودش را دارد از جمله تنوع رنگ آن به محصولات زیبایی می بخشد.
وی عنوان کرد : مواد اولیه را از استان های شمالی سفارش می دهم و جنس تسمه ها از پلاستیک هست و محصولاتی از جمله سبدهای بچگانه برای جوراب و اسباب بازی، سبد فلاکس چای، کاور برای آکواریم و … می توان بافت.
اگر فضای مشخص و دائم برای فروش محصولات بود؛ بخشی از مشکلات مرتفع می شد
وی در ادامه با بیان این مطلب که مواد اولیه را از شمال کشور سفارش می دهم و هزینه زیادی را باید بپردازم؛ گفت: اگر فضای مشخص و دائم برای فروش محصولات مشاغل خانگی بود؛ بخشی از مشکلات مرتفع می شد.

فضایی برای فروش ندارم
وی در ادامه بیان کرد: مشتری ها از من سوال می کنند؛ که فروشگاه شما کجاست؟ ولی من فضایی برای فروش ندارم.
وی افزود: نمایشگاه هایی در شهرستان برگزار می شود؛ اما نشانی آن ثابت نیست و همچنین این نمایشگاه ها به صورت موقت برگزار می شود.
وی در پاسخ به این پرسش که« آیا حرفه حصیربافی با وجود در دسترس بودن مواد اولیه برای کار و درآمدزایی بهتر نبود؟» گفت: مشتری زیادی برای محصولات حصیری نداشتم و در شهرستان بافق اکثراً بافنده بودند و تنها از شهرها و استان های دیگر سفارش می گرفتم ؛ اما برای محصولات تسمه مشتری هم در شهرستان بافق و هم در شهر و استان های دیگر وجود دارد.
وی در ادامه بیان کرد: به خاطر حمایت همسرم است؛ که توانستم در این کار پیشرفت کنم و در این کار مرا همراهی می کند.

برای دریافت وام اشتغال زایی مراحل خیلی سختی را باید گذراند
وی افزود: برای دریافت وام اشتغال زایی مراحل خیلی سختی را باید گذراند و وام را به حساب فردی که محصولات را از آن دریافت می کنم؛ ارسال می نمایند؛ اگر به تولید کننده وام پرداخت شود بهتر می‌تواند برای آن برنامه ریزی کند.

حدیث عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا