امام زمانت را بشناس: او حق را برخلاف میل مشرکان و دشمنان احقاق خواهد کرد

امام مهدی (عجل ا… تعالی فرجه الشریف) از تبار امام حسین (علیه السلام)
در مجموعه روایات منقول از پیامبراکرم (صلی ا… علیه وآله وسلم) و ائمه اطهار(علیهم السلام ) بارها تصریح شده است؛ که منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عجل ا… تعالی فرجه الشریف) از نسل امام حسین(علیه السلام) است.
از جمله روایت شده است که پیامبراکرم (صلوات ا… علیه و آله) در یکی از روزهای آخر عمر مبارکشان در حالی که دست شان را به شانه امام حسین(علیه السلام) گذاشته بودند خطاب به دختر بزرگوارشان حضرت زهرا(سلام ا… علیها) فرمودند:
مهدی این امت از نسل این فرزندم است. دنیا به پایان نخواهد رسید مگر این که مردی از اولاد حسین(علیه السلام) قیام کرده جهان را باعدل و داد پر سازد…
گوشت آنها گوشت من و خون آنها از خون من است
ایشان در جای دیگر در ضمن معرفی ائمه اطهار(علیهم السلام) می فرمایند:
امامان بعد از من دوازده نفرند که نُه نفر از آنها از تبار فرزندم حسین(علیه السلام) است که نهمین نفرشان قائم است این دوازده تن اهل بیت و عترت من هستند. گوشت آنها گوشت من و خون آنها از خون من است.
امیر مؤمنان علی بن ابی طالب (علیه السلام) روزی به حضرت اباعبدا… (علیه السلام) فرمودند:
نهمین فرزند تو ای حسین، قائم آل محمّد(صلی ا… علیه وآله وسلم) است او دین خدا را آشکار ساخته وعدالت را در سرتاسر زمین حاکمیّت خواهد بخشید…
در این باره خود امام حسین(علیه السلام) نیز می فرمایند:
نهمین فرزند من، قائم به حقّ است خداوند به وسیله او زمین مرده را دوباره زنده خواهد ساخت و دین را حاکمیّت خواهد بخشید. او حق را برخلاف میل مشرکان و دشمنان احقاق خواهد کرد.

محب امام زمان (عج) از قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا