امام جمعه بافق: درس و عبرت از جریان کربلا مهمتر از عزا و اشک است

حجت‌الاسلام حسینی گفت: باید تاریخ را درست بخوانیم و ابلاغ کنیم تا دشمن نتواند ما را فریب دهد.

به گزارش پایگاه خبری افق بافق به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با تسلیت ایام عزاداری سید و سالارشهیدان و شهدای کربلا و تشکر از عزاداران، نوحه خوانان و سخنرانان برای رونق محافل حسینی در دهه اول محرم گفت: عبرت گیری و درس گرفتن از جریان کربلا، از اشک و عزاداری مهم‌تر است.

او افزود: باید تاریخ را درست بخوانیم و ببینیم تا فریب دشمن را نخوریم چرا که اگر تاریخ را درست ندانیم، دشمن آن را وارونه به خورد ما می‌دهد.

حسینی بیان داشت: مهمترین پیام عاشورا و امام حسین (ع) در روز عاشورا امربه معروف و نهی از منکر و اقامه نماز است که این ۲ موضوع باید بیشتر توجه قرار گیرد.

او با گلایه از برخی از هیأت‌های عزاداری برای تعطیل نکردن عزاداری هایشان هنگام نماز ظهر عاشورا بیان داشت: توقع داشتیم برخی هیات‌های مذهبی در ظهر عاشورا عزاداری را تعطیل کنند و حداقل برای نمازگزاران در آن گرمای ظهر احترام قائل می‌بودند.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود با محکومیت جنایات رژیم صهوینسیت در غزه و فلسطین گفت: همه حواسمان به این جنایات باشد و فراموش نکنیم که در غزه چه می‌گذرد چراکه نباید این موضوع عادی شود.

او افزود: کشور‌ها و دولت‌های اسلامی اگر در این زمینه سکوت کنند، شریک جرم و جنایات این رژیم هستند.

حسینی بیان کرد: هرکس هر هنری دارد و هر کار از دستش برمی آید برای روشنگری جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل انجام دهد.

امام جمعه بافق تصریح کرد: جریان تبیین تنها برای انقلاب اسلامی نیست بلکه روشنگری جنایات استکبار و صهیونسیت، خودش جهاد تبیین است.

او گفت: ایران الگوی ظلم ستیزی است و بیداری اسلامی در برخی از کشور‌های مسلمان برگرفته از همین بصیرت و ظلم ستیزی ایرانی‌ها است.

امام جمعه بافق در ادامه سخنان خود با گلایه از برخی هنجارشکنان و رواج بی حجابی در محافل عزاداری افزود: ححاب مسأله‌ای دینی است، امربه معروف و نهی از منکر هم فروع دین است و این یعنی تنها وظیفه مسؤولان نیست و همه باید خود را برای این موضوع مسئول بدانند.

حسینی بیان داشت: برنامه دشمن برای بی حجابی سازماندهی شده و دشمن در این زمینه آرایش جنگی گرفته است و اگر مسلمان هستیم باید بی تفاوت نباشیم و نگذاریم این افراد بدحجاب به راحتی رفت و آمد کنند و منتظر اقدام مسئولان نباشیم.

او با اشاره به اجرای برخی از ذبح‌های غیر شرعی بیان داشت: شاهد اتفاقات خوبی در ذبح شرعی دام نبودیم و این موضوع بازتاب خوبی نداشت.

حسینی گفت: اگر ذبح شرعی نباشد، گوشت دام حرام و خرید و فروش آن هم حرام است و در واقع شرط اول تقوا و دینداری، لقمه حلال است و ضرورت دارد مواظب لقمه‌هایی که می‌خوریم باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا