امام جمعه بافق: تریبون نماز جمعه سوپاپ اطمینانی برای بیان مطالبات مردم است

حجت‌الاسلام سعادت‌فر گفت: نماز جمعه سوپاپ اطمینان جامعه و برای بیان دردِ دل مردم از جمله گرانی‌ها، تبعیض‌ها و محرومیت‌ها است.

به گزارش  پایگاه خبری افق بافق به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق گفت: تریبون نماز جمعه تریبون بیان عملکرد مسئولان است و اگر مسئولی از بیان عملکردش خجالت می‌کشد، یعنی مطابق تقوا عمل نکرده است. 

او افزود: نماز جمعه مدافع حقوق مردم است نه مخالف با دولت و هرجا کوتاهی دیده شد، باید فریاد زد.

سعادت‌فر بیان کرد: امام جمعه وظیفه دارد یقه مسئولان را بگیرد و مسئولان باید به مردم خدمت کنند.

او ادامه داد: تریبون نماز جمعه تریبون تقوا است که وضعیت جامعه را بیان می‌کند و هرکس خجالت کشید، خلاف تقوا عمل می‌کند و هرکس افتخار کرد، عملکردش مطابق با تقوا است.

خطیب جمعه بافق گفت: آیا می‌توانید بپذیرید که ذخایر معدنی قابل پیش بینی است، اما ذخایر آبی آن قابل پیش بینی نیست؟

او افزود: وقتی با آب مواجه شدید چه کار کردید و این وظیفه شرکت معدنی است یا آب منطقه‌ای که آب شناسی و کارشناسی کند؟

سعادت‌فر گفت: می‌گویند ۹۰ درصد آب‌های معدنی، جذب سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود، ولی آن ۱۰ درصد هدر رفت آب یعنی حدود ۴۰ لیتر بر ثانیه، این کم و قابل توجیه است؟

او بیان داشت: مدیران باید قانون مدار باشند نه مصلحت اندیش چراکه مدیر مصلحت اندیش جلوی پای خود را و مدیر قانون مدار آینده را می‌بیند.

امام جمعه بافق گفت: نباید هر مدیری که رابطه قوی تری دارد، بودجه بیشتری جذب کند و هرکدام زد و بند کمتری دارد، بودجه کمتری را جذب کند.

او افزود: در دولت انقلابی نباید بگوییم مدیری را روی کار بیاوریم که رابطه قوی‌تر و زد و بند بیشتری دارد و نباید بگوییم فلان اداره را بودجه نمی‌دهیم، چون فلانی مدیر آن است.

سعادت‌فر تصریح کرد: این‌ها یعنی رفیق بازی و جناح بازی که در دولت انقلابی و مردمی جای ندارد و این‌ها ویروس‌هایی است که باید توسط دولت مردمی به زباله دان تاریخ انداخته شود.

او گفت: یکی از راه‌های مردمی سازی دولت، واگذاری کار‌ها به گروه‌های جهادی و مردم نهاد و راه دیگر آن باور پیدا کردن به تعاونی‌ها و آموزش فرهنگ. تعاونی‌ها است.

خطیب جمعه بافق ادامه داد: چرا شرکت‌های معدن کاری باید منحصر به برخی افراد در شرکت‌ها باشد و چرا این ثروت‌های موجود در قالب تعاونی بین مجموعه مردم تقسیم نشود؟

او افزود: یکی دیگر از راه‌های مردمی سازی دولت، وابسته کردن اقتصاد مملکت به درآمد مردم است نه به سرمایه مردم به این معنی که اقتصاد به جای نفت به مالیات مردم گره زده شود.

سعادت‌فر ادامه داد: بخش قابل توجهی از عمران و آبادانی‌ها محصول مالیات‌هایی است که پرداخت می‌شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یک سال است از مطالبات جدی مردم برای مقابله با پدیده شوم بی حجابی و کشف حجاب می‌گذرد و همچنان شاهد وضع یک قانون جدی از آمرین به معروف و نیروی انتظامی نیستیم.

امام جمعه بافق گفت: حجاب یک امر قانونی و شرعی است که باید با جدیت و غیرت دینی دنبال شود.

او افزود: روضه، نماز جماعت، پیاده روی اربعین و هیئت باید خروجی داشته باشد و خروجی آن تقویت غیرت دینی و امر به معروف و نهی از منکر است.

سعادت‌فر گفت: یکی از تعبیرات رهبر معظم انقلاب از دولت سیزدهم، دولت انقلابی است و دولت انقلابی دولتی است که جهت گیری‌های کلان آن درست باشد و روحیه استکبار ستیزی و ایمان به خدا داشته باشد.

او ادامه داد: دولت انقلابی به جای رفع تحریم‌ها به دنبال بی اثر کردن تحریم‌ها و به شعار‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی متعهد است و در نتیجه رو به رشد و موفقیت حرکت می‌کند.

سعادت‌فر همچنین هفته دولت را گرامی داشت و روز کارمند را تبریک گفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا