اعلام چرایی ازدحام نانوایی ها و تعطیلی برخی از آنها در بافق

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ «سعید عبداللهی» نماینده فرمانداری بافق در شورای آرد و نان؛ در پاسخ به ابراز گلایه مندی مردم و نانوایان نسبت به شلوغی نانوایی ها گفت: در اوایل پاییز و با آغاز فصل مدارس از یک سو و برداشت محصولات کشاورزی از سویی دیگر با اوج جمعیتی روبرو بودیم که نیاز به نان را از حد متعارف بیشتر کرد و این امر موجب ازدحام و شلوغی هایی در نانوایی های سطح شهر شد. هم چنین با توجه به معدن خیز بودن شهرستان، معادنی که نیاز به نان دارند، می بایست قبل از دریافت نان در سامانه «نانینو» ثبت نام نمایند و بعد بررسی هایی توسط کارگروه آرد و نان و فرمانداری صورت می گیرد و پس از تایید شرکت ها می توانند نان خود را تامین نمایند که متاسفانه این کار انجام نشده بود و سهمیه نانوایی هایی که از انجام این کار امتناع ورزیده و نان به تعداد زیاد در اختیار معادن و شرکت ها قرار داده بودند، کم شد و برای هر نانوایی متفاوت بود؛ به گونه ای که در بعضی از نانوایی ها تا دو سوم ظرفیت کم شد. پس از این اقدام، نانوایی ها ثبت نام در سامانه را آغاز نمودند و بعد از ثبت در سیستم، عملکرد نانوایی های در بافق رو به بهبودی رفته و افزایش سهمیه و جبران سهمیه مجددا انجام خواهد شد.

شرکت های معدنی منطقه نانوایی تأسیس کنند

وی در پاسخ به این سوال که گفته شده، معادن و شرکت های مستقر در بافق به سمت آزادپزی پیش بروند پاسخ داد: کلیه شرکت ها و معادن به جز مواردی که فعالیت عام المنفعه انجام می دهند مثل بیمارستان ها، مراکز نظامی و انتظامی، مابقی شرکت ها و معادن می بایست خود برای تامین نان مورد نیاز اقدام به تاسیس نانوایی نمایند که با هماهنگی هایی که با شرکت سنگ اهن مرکزی انجام شد دو واحد نانوایی سنگک و لواش در شهرک سنگ آهن با همکاری شرکت سنگ آهن مرکزی تاسیس خواهد شد که هم نان مورد نیاز نانوایی ها تامین و از اوج جمعیتی در شهرستان نیز کاسته خواهد شد.

نانوایان نسبت به عملکردشان آگاه هستند

وی اظهار کرد: در مواردی به صورت عمدی و یا بصورت سهوی به دلیل توجیه نبودن؛ تخلفاتی از سوی نانوایان صورت گرفته است. در جلسه ای که در هفته گذشته برگزار شد نکات مورد نیاز گوشزد شده و نانوایان نسبت به عملکردشان واقفند و امیدواریم با برگزاری این دوره، این معضل کمتر شده و شاهد کاهش تخلفات باشیم.
نماینده فرمانداری بافق در شورای آرد و نان در ادامه عنوان نمود، تخلفات به دو صورت انجام می گیرد: برخی نانوایی ها نسبت به سهمیه ای که دارند، بیشتر کارت می کشند و یا شرکت ها و معادن تعداد زیاد آمار اعلام کردند و ثبت نشده است که این باعث انحراف در عملکرد برخی از نانوایی ها و کسر سهیمه آرد آنان شده است.
وی ادامه داد: مواردی مبنی بر فروش آرد گزارش شده است که از طریق تعزیرات حکومتی اقدام شده و نانوایی های متخلف جریمه شده اند.

هر کیسه آرد آزاد بین 300 تا 640 هزارتومان

وی در پاسخ به قیمت هر کیسه آرد افزود: قیمت هر کیسه آرد سهمیه ای با احتساب کرایه حمل آن 60 هزار تومان است. هر کیسه آرد آزاد از 300 هزارتومان تا 640 هزارتومان به صورت آزاد فروخته می شود.
وی افزود: پخت نان در منزل تنها یک مورد در شهرستان وجود دارد که تلاش شده تا کارت خوان به آن تعلق بگیرد.
وی در پایان از شهروندان درخواست نمود که همکاریهای لارم از سویی مردم صورت بگیرد و گزارش تخلفات را به فرمانداری اعلام نمایند. وی شماره تماس 32436007 را آماده پاسخ گویی به همشهریان عزیز، اعلام کرد.

گزارش: محمد حسین تشکری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا