از تبیین عملکرد دولت در هفته دولت غافل نشوید

در هفته دولت قرار داریم و دولتمردان برای اشاعه افکار و عملکرد «دولت مردمی» به اقصی نقاط کشور سفر می کنند و بدینگونه به تشریح دستاوردهای دولت، در طول دو سال گذشته می پردازند؛ مثلا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بندر عباس، وزیر کشور به استان مازندران و..اما در استان ها و شهرستان ها کمتر شاهد آن هستیم که مسئولین به میان مردم رفته و از نزدیک با مردم گفتگو کنند و یا با نمایندگان مردمی یا تشکل های مردم نهاد نشستی برگزار کرده و از نظرات آنان آگاه شوند یا حداقل نشست خبری تشکیل داده و اعلام کنند از زمانی که دولت مردمی تصدی امور را در دست گرفته چه اقداماتی را در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی انجام داده است.
در سالیان گذشته و در هفته دولت، بیشتر، روسای ادارات و نهادها تمایل به برگزاری نشست خبری داشتند و یا عملکرد اداره خود را در اختیار افکار عمومی از طرق مختلف، قرار می دادند؛ امروزه این روحیه از میان برخی از مسئولان ما رخت بر بسته است؛ هر چند، شاید با خود خواهید گفت که مسئولان ما از تمامی مشکلات و جزء به جزء مسایل مبتلا در جامعه، اطلاع داشته و برای حل آن، برنامه دارند و بطور کل احتیاج به زمان دارند تا معضلات و مشکلات جامعه را حل و فصل کنند؛ ولی این پرسش، مطرح است که چرا در وضع اقتصادی مردم گشایشی ایجاد نمی شود؟ ریشه این گرانی ها در چیست که هر روز به شکلی و رنگی چهره کریه و نامیمون خود را نشان می دهد؟ افزایش اجاره بهای مسکن در چیست؟ چرا خرید زمین برای جوانان به آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است! در حوزه مسایل اجتماعی هم مسئله به شکلی دیگر وجود دارد! افزایش آمار طلاق و رفاه زدگی جامعه و مسایل دیگر!
اگر پای گفته مدیران بنشینید؛ آنان فورا توپ را در زمین مردم پرتاب کرده که مردم باید آگاه و هوشیار باشند و خودشان به فکر امرار معاش و زندگی بوده؛ اما وقتی از یک جوان که به تازه گی دارای شغلی شده سوال می کنید که چرا به فکر ازدواج یا مسکن آینده ات نیستی؟ می گوید؛ با کدام حقوق می توانم زمینی خریداری کرده یا به فکر ازدواج باشم و دولت را متهم می کند که دولت برای من جوان در خصوص تهیه مسکن و ازدواج تسهیلاتی هم اگر گذاشته در برابر افزایش بی رویه قیمت ها، مشکل مرا آن چنان که شایسته و بایسته است، حل نکرده و اگر دنبال این موضوع را باز، بیشتر بگیرید و بگردید، در نهایت به تحریم ها خواهید خورد که تحریم های جهانی بر تمامی شئون اقتصادی اثر گذاشته و از آنجایی که مسایل دیگر در نهایت به حوزه اقتصاد بر می گردد؛ در نتیجه حل مشکلات سایر بخش های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی به اقتصاد بر می گردد. این دور ادامه دارد و مدیران مردم را مقصر وضع موجود دانسته و مردم هم مدیران را؟!
امید است تا مدیران و مسئولان این روزها را غنیمت شمرده و به تبیین عملکرد دولت در تمامی زمینه ها بپردازند و به جامعه این حس را تزریق کرده که هر چند مشکلات زیاد هست؛ اما این روحیه در میان مسئولان وجود دارد تا مسایل و معضلات را با کمک مردم حل کرده و نگذارند تا ریشه دار شود.

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول
محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا