آمده ام تا گوش شنوایی باشم

به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ روز دوشنبه 3 مهرماه 1402 جمعی از خبرنگاران رسانه ها، مدیر مسئول هفته نامه افق کویر و پایگاه خبری افق بافق،سردبیران بخش های مختلف این نشریه، مدیر دفتر خبر، خبرنگار عصر بافق و…. با حجت الاسلام “سید عباس حسینی” امام جمعه بافق دیدار کردند. در این نشست دوستانه حجت الاسلام حسینی گفت: من دوست دارم با خبرنگاران آشنا شده و نشستی با اصحاب رسانه داشته باشم.
وی افزود: خبرنگار باید بلندگوی امام جمعه باشد؛ اگر خبرنگار و اصحاب رسانه نباشد کار امام جمعه لَنگ می ماند و این رسانه است که می تواند بعضی از مطالبات و خواسته ها را به گوش مردم و مسئولین برساند و این اتفاق باید رقم بخورد.
وی تصریح کرد: در این جلسه عنوان شد که خبرنگاران باید دیده شده و حمایت گردند؛ راهکاری نیز برای آن ارائه دهید تا مشخص شود چه حمایتی باید از خبرنگاران شود؟

انتقاد پذیر هستم البته انتقادی که دو شرط داشته باشد

حجت الاسلام حسینی گفت: انتقاد پذیر هستم؛ البته انتقادی که دو شرط داشته باشد:1- سازنده باشد. 2- همراه با راهکار باشد؛ انتقاد مغرضانه هیچ فایده ای نخواهد داشت. هدف و دغدغه شخصی بنده خدمت به مردم است و هر قدم و خدمتی که می توان برای مردم باید انجام داد.
وی تصریح کرد: متأسفانه در مورد بافق موج های منفی وجود دارد؛ وقتی در فضای استان یا کشور در برخی مواقع نام بافق شنیده می شود، سری تکان داده می شود این باید زدوده شود و لایه های خاکستری که روی بافق است با همت و تلاش و راهکارهایی که شماخبرنگاران ارائه می دهید باید برطرف شود.
وی عنوان کرد: تمایل داشته که با خبرنگاران جلساتی برگزار نموده و هم فکری داشته باشم و اگر طرح و ایده ای دارید مطرح نمایید و بنده به کار خبرنگاری شخصا علاقه دارم و کار قشنگی است.
امام جمعه بافق گفت: خبرنگاران قشر مظلومی هستند در شهری که از نظر ثروت غنی است، دغدغه خبرنگار نباید مالی باشد و این حرف خیلی بزرگی است و واقعا دردناک است.

چرا باید دغدغه خبرنگاران مالی باشد ؟

وی بیان کرد: در شهری زندگی می کنیم که غنی از ثروت می باشد و این نعمتی است که خداوند عطا فرموده است و باعث افتخار است؛ ولی چرا باید دغدغه خبرنگاران مالی باشد ؟ قطعا باید راهکاری برای آن ارائه گردد.
وی در مورد ایجاد چاپخانه در بافق گفت: در بحث چاپخانه بنده 4سالی است، که در حال پیگیری این موضوع هستم و چاپخانه در بافق حتی برای چاپ کتاب هم لازم است.
وی تصریح کرد: تعدادی از دوستان در شهرستان مجوز نشر دارند؛ اما چاپخانه در بافق وجود ندارد باید دید از چه راهی می توان این مشکل را حل نمود.
وی اضافه کرد: از اینکه پیگیری نمودید؛ که جلسه تشکیل بشود تشکر می نمایم و بنده شخصا به حضور شما نیاز دارم و چند گروه هستند که باید در صحنه حضور داشته باشند در درجه اول خبرنگاران هستند؛ خبرنگاران باید جاذبه های بصری را ایجاد نمایند و با قلم، خودتان آن را زیباتر کنید. خبرنگاری کاری هنری است و باید از نگاه هنر و هنرمندی به خبرنگاران نگاه کرد و انشاا… که بتوان دغدغه ها و ناملایمات را برطرف نمود.

آمده ام که گوش شنوایی باشم

وی در ادامه عنوان کرد: من با این که در مساجد سخنرانی شود موافق نیستم؛ چون تا کسی که اهل مسجد است اهل منبر نیز است و اینکه دوباره بخواهد پای حرف بنده بنشیند کار اضافه ای می باشد و برای شنیدن صحبت مردم به مساجد می روم آمده ام که حرف خبرنگاران، مردم و مسئولین را بشنوم در بعضی مواقع، مردم از حرف شنیدن ها خسته شده اند و دنبال گوش شنوایی برای شنیدن مشکلاتشان می گردند و من آمده ام که گوش شنوایی باشم و از در چند ماه اول شروع کار هیچ برنامه ای نخواهم داشت.
وی تصریح کرد: بعضی مواقع همین آدم های ساده کوچه و بازار راهکارهایی ارائه می دهند که بسیار عملیاتی است، ولی چون تاکنون از مردم راهکار خواسته نشده است؛ راهکاری از سوی مردم نیز ارائه نگردیده است. در چند ماه اول شروع کار هیچ برنامه ای نخواهم داشت و آمده ام تا دغدغه ها و مشکلات را بشنوم.
وی تصریح کرد: باید بازوی هم باشیم و دست به دست هم بدهیم و شما دغدغه ها را مطرح نمایید و من کوتاهی نمی‌کنم البته اگر در حیطه و توان من باشد و قانون اجازه بدهد.
وی افزود: من معتقدم یکی از کانون هایی که می شود از طریق آن مشکلات شهر را استخراج کرد، خبرنگاران هستند و خبرنگاران وظیفه سنگین بر عهده دارند در مرحله اول آسیب هایی را که در لایه های ظاهری و زیر پوست شهر وجود دارد را شناسایی نمایید و دوم برای حل مشکلات اولویت بندی کنید و سوم برای آن راهکار پیدا کنید و در اینجا ارائه بدهید و ما بدانیم آسیب های شهر چیست که برای حل آن کارگروه تشکیل داده و بتوان با قلم شما مشکلات را حل نماییم و شهر بافق را به یک شهر درجه اول انقلاب و حضرت ولیعصر (عج) برسانیم.

گزارش: حدیث عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا