آب شیرین کن های بافق محتاج 210 میلیون تومان

به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ برخی از شهروندان در تماس با دفتر هفته نامه افق کویر از معیوب بودن برخی از جایگاه‌های آب شیرین کن سطح شهر بافق ابراز گلایمندی کردند، بنابراین خبرنگاران ما به جایگاه های برداشت آب شیرین کن رفته و با چند تن از شهروندان گفتگویی نمودند:

از خیابان مهدیه باید به آهنشهر برویم
یکی از شهروندان با ناراحتی گفت: ساکن محله «مهدیه» هستم و باید به شهرک «آهنشهر» برای برداشت آب مراجعه کنم.
وی افزود: من علاوه بر خانواده خود باید برای پدر و مادرم نیز آب شیرین ببرم و پیمودن این مسافت زیاد برای من خیلی سخت است.

جایگاه ها دچار مشکلاتی شده است
وی افزود: حدود دوسال قبل در خبری خواندم که جایگاه های برداشت آب شیرین در شهر افزایش می یابد اما آنگونه که مشخص است، جایگاه ها دچار مشکلاتی شده و نمی توان از جایگاه های قبلی نیز استفاده کرد.
در ادامه بانوی چهل ساله که در جایگاه حضور داشت؛ گفت: من سرپرست خانواده هستم و باید خودم برای برداشت آب از خیابان «امام رضا(ع)» به آهنشهر بیایم و قبلا که آب شیرین کن واقع در محله مناجات قابل استفاده بود از آن جایگاه آب شیرین مورد نیاز خود را تهیه می کردم و اما در حال حاضر با مشکل رو به رو شده و باید فیلتر‌های دستگاه تعویض گردد.

تنها جایگاهی که می توان به کیفیت آن اطمینان داشت جایگاه آهنشهر است
«رنجبر» مرد ۳۷ ساله گفت: تنها جایگاهی که می توان به کیفیت آن اطمینان داشت جایگاه شهرک آهنشهر است چندین مرتبه از جایگاه واقع در جنب اداره پست آب تهیه نمودم؛ طعم شوری داشت و رنگ نوشیدنی چای را سیاه و کدر می کرد.
دهقان زاده گفت: فیلتر‌های دستگاه های آب شیرین کن بعد از مدتی مسدود می شود و کیفیت آب کاهش می یابد.

لب شوری آب باعث تخریب فیلترها می شود
وی افزود: آب شرب شهرستان بافق لب شور است و EC (میزان لب شور بود آب) بالایی دارد ‌و همین باعث می شود؛ که فیلتر‌های دستگاه دچار مشکل شود.

مدتی است که در شهر خبری نیست
وی اظهار کرد: در یک سال قبل کارهای خوبی در شهر در حال انجام بود و شهروندان به آبادانی شهر امیدوار شده بودند و منتظر تغییرات بسیاری از جانب شهرداری بودند، اما مدتی است که در شهر خبری نیست و هیچ فعالیتی مشاهده نمی شود به ویژه در سال جدید هیچ اقدامی از شهرداری و شوراهای شهر ندیدم.
وی عنوان کرد: جایگاه های برداشت آب شیرین نیز با توجه به اینکه بافق شهر معدنی و صنعتی است نباید این چنین با مشکل مالی روبه رو باشد و چندین ماه منتظر اعتبار برای تعویض یک فیلتر بود.
سپس خبرنگاران به جایگاه واقع در محله پیرمراد رفته و با افرادی که در آنجا حضور داشتند گفتگو نمودند. یکی از شهروندان گفت: در بلوار کشاورز ساکن هستم و آب شیرین کن بلوار انقلاب قابل استفاده نیست، به همین دلیل به این جایگاه برای برداشت آب آمدم.

شیرهای آب یا تخریب می شوند و یا به سرقت می روند
وی افزود: در بلوار انقلاب شیرهای آب یا تخریب می شوند و یا به سرقت می روند؛ که برای جلوگیری از این اقدامات نمی دانم چه باید انجام داد از مسئولین می خواهم که راهکاری ارائه دهند.

اگر همه یک آب شیرین کن برای منازل خود تهیه کنند فاجعه رخ می دهد
در ادامه «زهرا محمدی» عنوان کرد: قصد خرید آب شیرین کن برای منزل شخصی خود داشتم؛ اما آشنایان گفتند آب زیادی را هدر می دهد و در شهری که با کمبود آب روبه رو هستیم آب شیرین کن شخصی می تواند ضرر زیادی داشته باشد و اگر همه یک آب شیرین کن برای منازل خود تهیه کنند فاجعه رخ می دهد و اینگونه مرا منصرف نمود؛ اما وقتی برای برداشت آب به جایگاه برداشت آب می روم و با معیوب بودن دستگاه روبه رو می شوم باز با خودم می گویم باید یک آب شیرین کن برای منزل تهیه نمایم چون خیلی سخت است، که مسافتی را برای تهیه آب برویم و نتوان از جایگاه آب برداشت نمود.

هر روز از دیروز بدتر می شود
در ادامه دوستش که تمایلی به معرفی خود نداشت، گفت: مسئولین در شهر چه انجام می دهند هر روز از روز قبل بدتر می شود و اگر در شهر مسئولی برای آبادانی شهر کاری انجام دهد می گویند، که این اقدامات لازم نیست و باید در طرح هایی با سود زیاد سرمایه گذاری شود.
وی افزود: سرمایه گذاری در طرح ها بر عهده مسئولین بلند مرتبه معادن و صنایع است و آن ها وظیفه دارند که برای آبادانی شهر کمک کنند و شهرداری برای آبادانی شهر تمام تلاش خود را بنماید.

دلایل این تأخیرها را باید بررسی کرد
وی اظهار کرد: شهرداری با قدرت طرح‌هایی را شروع نمود و ادامه داد و من و دوستانم منتظر افتتاح چندین طرح بودیم که انجام نشد؛ دلایل این تأخیرها را باید بررسی کرد، شهر نباید پسرفت یا درجا بزند بلکه همیشه باید روبه جلو، پیش برود و تاکید کرد که این خواسته همه شهروندان است.

برای شهر بافق زیبنده نیست
وی بیان کرد: پیگیری وضعیت جایگاه های آب شیرین کن نیز یکی از کارهایی است که شوراهای شهر باید به آن ورود کنند؛ محله های زیادی هستند که از جایگاه آب شیرین کن محروم بوده و محله هایی که این امکانات را دارند مکرر جایگاه دچار مشکل می شود و این برای شهر بافق زیبنده نیست.
پیرامون این گزارش خبرنگار افق کویر با «زعیم زاده « رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان بافق گفتگو نمود.

تنها از جایگاه واقع در محله پیرمراد می توان آب برداشت
وی گفت: دستگاه های آب شیرین کن معیوب است و تنها از جایگاه واقع در محله پیرمراد می توان آب برداشت .

کمبود بودجه و بلا استفاده شدن جایگاه های برداشت آب شیرین
وی دلیل بلا استفاده بودن جایگاه های برداشت آب شیرین را کمبود بودجه دانست و عنوان کرد: اعتبار مالی نداشته و در صورت وجود اعتبار دستگاه ها وارد مدار خواهند شد.

جایگاه های واقع در شهرک مناجات و جنب اداره پست به اعتبارات زیادی نیاز دارند
وی افزود: جایگاه واقع در بلوار انقلاب در یک هفته دیگر وارد مدار خواهد شد، اما جایگاه های واقع در شهرک مناجات و جنب اداره پست به اعتبارات زیادی نیاز دارند.
وی میزان اعتبار مورد نیاز را این چنین بیان کرد: جایگاه واقع در جنب اداره پست به 60 میلیون تومان و جایگاه واقع در شهرک مناجات حدود 150 میلیون تومان نیاز دارد.
وی بیان کرد: جایگاه واقع در محله پیر مراد مشکل خاصی ندارد و کیفیت آب مطلوب است.
وی در پاسخ به این پرسش که «با کمبود آب شرب روبه رو هستیم یا خیر»؟ گفت: کمبود که هست؛ غیر از پیام های هشدار که انتشار می یابد همشهریان باید صرفه جویی کنند.
وی افزود: در روزهای عاشورا و تاسوعا نگران افت فشار آب بودیم که خوشبختانه مشکل زیادی پیش نیامد.
وی عنوان کرد: مردادماه بسیار هوا گرم است و به قول همشهریان خرماپزان است و هوا گرمتر می شود و استفاده از وسایل گرمایشی مانند کولر آبی نیز افزایش می یابد و باید صرفه جویی کرد.

نیاز است که صرفه جویی کنند تا تابستان را بگذرانیم
وی تصریح کرد: وضعیت چاه های آب شرب فعال است و نمی گویم آب کم است یا نداریم، ولی نیاز است که صرفه جویی کنند تا تابستان را بگذرانیم.

حدیث عباسی- حدیثه امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا